eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKupiłem akumulator! › Re: Kupiłem akumulator!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupiłem akumulator!
    Date: Sun, 24 Jun 2012 16:43:49 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 158
    Message-ID: <js798k$36j$1@mx1.internetia.pl>
    References: <js4c1j$o30$59@usenet.news.interia.pl><4fe5b611$0$1214$6...@n...neos
    trada.pl><js4csa$o30$61@usenet.news.interia.pl><4fe5b7d5$0$1303$65785112@
    news.neostrada.pl><js4dg2$o30$62@usenet.news.interia.pl><4fe5bbee$0$1209$
    65785112@news.neostrada.pl><js4erc$o30$65@usenet.news.interia.pl>
    <js4f4s$lma$1@node2.news.atman.pl><js4f73$o30$66@usenet.news.interia.pl>
    <js4fg4$m2a$1@node2.news.atman.pl> <js4kk1$o30$67@usenet.news.interia.pl>
    <js4njl$tk2$1@node2.news.atman.pl> <js5qoi$6f4$1@inews.gazeta.pl>
    <1q6208p1nczy9.rxw8g3ru5ovl$.dlg@40tude.net>
    <js6u5k$8e7$1@mx1.internetia.pl>
    <th3c2ptbs65n.8qclesc0k0lc$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 77-255-246-81.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1340549204 3283 77.255.246.81 (24 Jun 2012 14:46:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jun 2012 14:46:44 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <th3c2ptbs65n.8qclesc0k0lc$.dlg@40tude.net>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:13.0) Gecko/20120614
    Thunderbird/13.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2456079
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-24 14:36, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 24 Jun 2012 13:34:32 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    >> W dniu 2012-06-24 09:37, J.F. pisze:
    >>> P.S. Wlasnie mi zaproponowano przedluzenie gwarancji do lodowki.
    >>> Lodowka 750zl, gwarancja na 5 lat 150 zl ...
    >>> A market ... mam wrazenie ze bardziej im na cenie/upuscie zalezy, niz na
    >>> opinii nabywcy.
    >> Ciekawe - dziwnym trafem przedłużenie gwarancji markety proponują
    >> jak najbardziej. Nie wiem gdzie Ty kupujesz, ale chyba zamykasz
    >> oczy, albo wybierasz "najtańsze".
    >
    > po pierwsze - lodowki nie kupuje, bo stara dobra, wiec nie wiedzialem :-)

    Błąd - człowiek czasem powinien się przejść i sprawdzić jak wygląda
    oferta przy okazji. Taką okazją jest poszukiwanie dowolnego sprzętu
    AGD. Dodatkowo warto to robić zanim się sprzęt zepsuje.

    > po drugie - w tych supermarketach z chlebem, miesem i akumulatorami,
    > lodowek jest malo lub wcale - tzn o glownej hali mowie, lodowki sklep obok
    > prowadzi.

    Nie wiem o jakich marketach piszesz, ale lodówek i innego AGD jest
    dużo. Sklepy obok również mają, ale to inna historia. Ostatnią
    pralkę kupiłem w sklepie osiedlowym (w sumie drogo), ale to nie
    dlatego, że w markecie nie było.

    > Po trzecie - przedluzona gwarancja sie z tym nie kloci, swietny sposob na
    > obnizenie ceny podstawowej i na dodatkowy zarobek.

    Zaraz - a komu to się ma kłócić poza Tobą? Ja jedynie stwierdziłem, że
    markety takie posiadają. Dodatkowo mam wrażenie, że są dwie opcje
    - dodatkowa producenta, bądź dodatkowa sprzedawcy.

    >>> Lampy LED ... praktycznie nie maja, i bardzo ciekaw jestem dlaczego.
    >> Skąd takie uogólnianie?
    >
    > A gdzie widziales lampy LED ?

    Jakie lampy LED?

    >>> I zobacz ile rzeczy sie produkuje dla marketow pod inna marka.
    >>> Dziwny zabieg ... chyba ze to jakies badziewie, a za rok wymyslimy sobie
    >>> inna marke.
    >> W czym ci inna marka przeszkadza?
    >
    > W tym ze nie trzeba o nia dbac. Jak sie klienci juz dowiedza ze Superaccu
    > to g* jest, to zaczniemy sprzedawac Hyperbat.

    Liczy się efekt finalny - zadowolony klient, który kupi kolejny sprzęt.
    Marka się okaże średnio istotna.

    > No i to neguje tezy kogutka, ze niby klient przyjdzie ponownie po towar.
    > Moze i przyjdzie, ale nie zastanie :-)

    Nie, nie neguje. Przyjdzie ponownie po towar, popatrzy po cenie
    i będzie ok. Śmieszna sprawa - olej na dolewki kupuję w markecie
    (markowy). Dolewki częste nie są, ale czemu mam płacić sporo więcej
    w miejscach "dedykowanych"?

    >>>> A jak by miał z tym problemy. To maja takie procedury żeby i w takiej
    >>>> sytuacji może nie był szczęśliwy. Tylko bezboleśnie sprawę załatwił.
    >>> No, roznie z tym bywa.
    >> Z czym różnie bywa? Markety dość sprawnie załatwiają reklamacje
    >> (w szczególności uzasadnione).
    >
    > Uwazasz ze wypelnienie dlugiego kwestionariusza, po czym "prosze przyjsc za
    > 14 dni po rozpatrzona reklamacje" to jest sprawnie ?
    > Tesco, zapalniczka za kilkanascie zl, ktora zapala co piaty raz, albo i
    > gorzej.

    Nie rozśmieszaj mnie - mowa nie była o zapalniczkach po 5zł. Jak źle mi
    z taką to wyrzucam. Jednak inaczej wygląda kwestia sprzętu droższego.
    Ostatnio z wyrzynarką za 120zł (tak, drogą kupiłem) - krzywo cięła.
    Od ręki zwrot pieniędzy, kupiłem następną za 105zł. Podobnie było np.
    z suszarkami do włosów za 50zł.

    >>> Szczegolnie ze dalej im moze dostawca tego nie uznac.
    >> To już jest problem sprzedawcy, a on zdecydowanie nie ma ochoty
    >> sprzedawać droższego towaru, z którym będą problemy.
    >
    > Tym niemniej owa prosta procedura moze wygladac jak powyzej.

    To jest gdybanie, a ja piszę o rzeczywistości. Z odtwarzaczem DVD
    też nie było kłopotów - zwrot od ręki, albo naprawa. Raz tylko
    uznałem, że sprzęt uszkodzony będę w serwisie naprawiał. Dziękuję
    - nigdy więcej. Potrafili oddać niesprawny i nie wpisać w gwarancję
    drugiej naprawy tego samego dnia.

    > Poza tym sam sobie przeczysz - twierdzac wczesniej ze chetnie sprzedaja
    > przedluzone gwarancje. Widac maja ochote :-)

    Nie, ja sobie nie przeczę - Ty się tylko wijesz z argumentacją. Jak
    klient chce dłuższą gwarancję/rękojmię to może sobie takową wykupić,
    jego wybór. Skoro takie oferty są na rynku, to czemu markety nie mają
    takiej usługi producenta świadczyć, a wręcz świadczyć własnej, jako
    sprzedawcy? Tak też postępują.

    >>> Mysle ze raczej polegaja na tym ze klientowi nie bedzie sie chcialo
    >>> reklamowac, albo zgubi paragon.
    >> Zależy co - na akumulator/telewizor/pralkę to się raczej trzyma
    >> paragon czy też jest na to odrębna gwarancja.
    >
    > I odkladasz te paragony wraz z gwarancjami w jedno miejsce ?

    Przy rzeczach większej wartości to paragon jest spięty z gwarancją
    i gdzieś tam leży. Jak jest to zapalniczka za 5zł to to wyrzucam,
    a nie używam jako durnego argumentu.

    >> To nadal problem sprzedawcy, nie klienta.
    >
    > Tylko ze wtedy faktycznie moze isc szybko, bo sklep zalatwia to sam.

    To nadal problem sprzedawcy, nie klienta.

    >>> A dodatkowo - jak akumulator pada, to zazwyczaj i elektryka ma pewien
    >>> problem, i tak naprawde nie wiadomo co tu zawinilo ..
    >>
    >> Dorabiasz ideologię - wymieniłem parę akumulatorów i zawsze była to
    >> wina akumulatorów, a nie elektryki. Podobnie znajomi.
    >
    > No to wtedy patrz RoMan - markowy akumulator wytrzymuje 10 lat.

    RoMan mam małe doświadczenie z samochodami, a jego opowieści...

    > I co - kupisz sobie taki ?

    Znaczy jaki? Taki z opowieści RoMana? Jeżeli taki "markowy" wytrzyma
    przy mojej eksploatacji 10 lat to być może bym kupił, gdyby cena
    była 2x tyle co marketowego. Kwestia lenistwa. No, ale skoro
    oryginalny Panasonic (to nie jest jednostkowy przypadek) wytrzymał
    max 7lat, to raczej tego co Daewoo proponowało nie kupię. Zresztą
    kiedyś tutaj opisywałem "jazdy" z akumulatorem takim jak miał
    RoMan - w tym reklamacje, traktowanie klienta.

    >> Oczywiście były
    >> i sytuacje, że winna była elektryka, ale to przy "dłubkach-
    >> specjalistach", którzy zamiast pojechać do warsztatu na diagnostykę
    >> bawili się w drutologię stosowaną.
    >
    > Oj tam, pierwsze objawy czasem trudno zauwazyc, bo niewyrazne sa.

    O czym Ty piszesz? Jakie niewyraźne? Jak człowiek eksploatuje samochód
    regularnie to od razu widać anomalie. Tyle, że z nimi nie należy czekać
    do padu systemu, tylko pojechać na diagnostykę.

    > A aku juz dostaje w d*.

    Wbrew temu co próbujesz udowodnić to akumulatory są dość odporne na
    jakieś drobne problemy - grubsze widać bardzo szybko i to też przeżyją,
    najwyżej samochodu ktoś nie uruchomi.

    > A warsztaty ... malo to zali bylo na grupie ?

    Widzisz, żali to jest zawsze pełno. Tylko gorzej z konkretami.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: