  • Data: 2011-03-29 23:52:00
    Temat: Re: Konwerter NEX - alpha Ultron, odpowiednik LA-EA1?
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-30 01:03, Bo(o)t_manager wrote:
    > Bo jest mało fajnych obiektywów na bagnet E?

    A który to poza jest fajny?
    W m4/3 jest więcej do wyboru szkieł, czemu jego nie wybrałeś?

    > Chciałbym sobie kiedyś kupić porządny obiektyw makro i lipę widzę.

    Z macro to akurat najmniejszy problem, bo dowolny manual da się ładnie
    odsuwać, a na LCD wyostrzysz lepiej niż na badziewnej matówce.

    > Z m42 wielkość nie jest mała i mi to nie przeszkadza. Niewątpliwą
    > zaletą nexów jest niepozorność ot z wyglądu taka idiotenkamera, nawet z
    > heliosem i pierścieniami mocującymi. Co z tego że mogą być małe obiektywy
    > do nexa, jak ich nie ma :-(.

    Ale czemu m42, a nie m39? Czemu nie szkiełka pod leikę, choćby tanie
    voightlandery i inne cudaki? Pierwsze co to bym właśnie takie kupił, a nie
    robił z neksa lustro.
    FYI: leikowy bagnet najbardziej zbliżony jest do neksa parametrami.

    Natomiast z m39 za grosze kupisz np. 50/2, ja mam ich chyba z 4 i za
    żadnego nie dałem więcej niż kilkanaście złotych.
    http://img820.imageshack.us/img820/6361/jupiter8.jpg

    > Kupiłem nexa nie dla systemu, ale dla jakości zdjęć, i mogę mieć
    > konwetery i takie tam do niego dopięte, co mi tam. Nomen omen z
    > konwerterem i heliosem mieści się do w miarę głębokiej kieszeni w moim
    > polarze.

    Coraz to więcej szkiełek pod E i m4/3 niezależnych producentów.
    Voightlander pokazał całe stado ostatnio fajnej optyki, ciągle zapasy m39
    są, a "od biedy" to i leiki czy zeissy do contaksa ;)
    Wiem, że m42 jest popularne dlatego że pod lustra pasuje, ale nie
    popadajmy w rutynę.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564