  • Data: 2011-04-01 17:24:48
    Temat: Re: Konwerter NEX - alpha Ultron, odpowiednik LA-EA1?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-01 13:20, Bo(o)t_manager pisze:

    > Z tego co czytałem na swiatobrazu.pl to 1:1 od pełnej dziury i minimalna
    > odlełość ostrzenia to 23cm, chyba że czegoś nie doczytałem.

    Jeżeli przy ogniskowej 60mm odległość ostrzenia wynosi 13cm, to zapewne
    ostrzy bez skracania ogniskowej i przy skali 1:1 jasność spada o dwie
    działki przysłony (dla pojedyńczej soczewki cienkiej odległość ostrzenia
    przy skali 1:1 to czterokrotność ogniskowej, dla rzeczywistego obiektywu
    mogą występować różnice wynikające z odległości między płaszczyznami
    głównymi obiektywu).

    > Tym gorzej dla heliosa :). Mam pierścienie mocujące długości 48mm w taki
    > razie nie będzie skali odwzorowania 1:1, a jakby tak dokupić jeszcze
    > jeden zestaw pierścieni, wiem prawidłowa odp. brzmi - mieszek, ale po
    > łące latać z mieszkiem? Kiepsko to widzę.

    Aby uzyskać skalę 1:1 potrzebujesz wyciągu równego ogniskowej - czyli
    58mm. Jeśli pierścienie dają 48mm, to obiektyw musiałby się wysuwać o
    10mm podczas ostrzenia na minimalna odległość. O ile pamiętam Helios aż
    tyle nie wysuwa się przy ostrzeniu, ale w sumie do 1:1 dużo brakować nie
    będzie - sam wyciąg pierścieni zapewni już skalę 0.82, a te parę
    milimetrów wyciągu Heliosa jeszcze trochę skalę zwiększy - obstawiam, że
    uzyskasz w sumie ponad 0.9.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)