  • Data: 2020-02-13 15:50:14
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Absolutnie nie widzę związku. Wymiana fonta w VGA nie wymaga
    > rezydenta. Jednorazowo przy starcie komputera ładuje się font
    > i z głowy. Nie trzeba dynamicznie niczego podmieniać.

    Ale wielorazowo po każdej zmianie trybu. Po to były rezydentne programy,
    o których tu od jakiegoś czasu rozprawiamy. Nie o sytuacjach, w których
    wystarczało, by autoexec.bat ładował font i od razu odpalał program do
    księgowości.

    > Proszę Cię. Siedzę w tym od 35 lat. 20 lat zarabiałem na życie
    > programowaniem. Ja naprawdę PAMIĘTAM te czasy.

    Absolutnie nie widzę związku.

    > NIGDY nie spotkałem rezydenta dynamicznie wymieniającego 6 znaczków
    > w drukarce igłowej. Spolszczałem sprzęt i programy i NIGDY by mi do
    > głowy nie przyszło tak dziwaczne rozwiązanie.

    Na szczęście byli tacy, którym przyszło. Dzięki czemu nawet w tak
    prastarych czasach niektóry drukowali i szybko, i ładnie.

    > Driver drukarki, obsługujący polskie litery przez cofanie głowicy, to
    > robiłem jeszcze za czasów Spectrum i Tasworda przez Wilczka łamanego.
    > Z obsługą NLQ, bold, italic itd. Łącznie ze sprzętowym interfejsem
    > portu równoległego. Mam go do dzisiaj.

    Od tego się wręcz zaczęła dyskusja obok -- od tego, że niektórym nawet
    dzisiaj, w XXI wieku, nie przyjdzie do głowy "drukować" do PDF inaczej,
    niż przez "cofanie głowicy" i nakładanie apostrofów na łacińskie litery.

    --
    Jarek