  • Data: 2013-11-12 21:26:00
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Nadajnik stoi bezczynnie od 22 lat i generuje koszty utrzymania. Kto się
    > dziś połakomi na nadawanie na AMie ? Ala, mały drobiazg, trzeba maszt
    > postawić.

    Maszt to jest mały składnik kosztów w porównaniu do tego systemu
    przeciwwag który jest tam płytko pod ziemią zakopany!

    > O ile po tylu latach są sprawne i zdobędziesz materiały eksploatacyjne-
    > na filmie który linkowałem, w 10:59 pokazany jest "monitor parametrów
    > modulacji z funkcją zapisu na taśmie papierowej". Na moje oko to jest
    > Bruel&Kjear, do którego nie można zdobyć już oryginalnego papieru i
    > nabojów z atramentem ( wiem bo sam kombinowałem ).

    Karta przetworników A/D i byle pecet. Od ręki do zorganizowania.

    Problemem są uwarunkowania środowiskowe - dzisiaj takie moce wymagają
    parę razy większej (zwłaszcza w Polsce z chorym kryterium 7 V/m gdy w
    reszcie Europy jest 20 V/m przy tych częstotliwościach) strefy ochronnej
    niż istniejąca - kupę forsy na wykup nieruchomości wokół nadajnika by
    trzeba!

    --
    Darek