  • Data: 2013-11-13 00:18:02
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Nov 2013 16:59:47 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

    >Wizowanie - nakierowanie się na wiązke. Jeśli to ma być z satelity
    >geostacjonarnego (a to jest ok. 36kkm nad Równikiem), to ja zwyczajnie, nie
    >uwierzę, że ot tak sobie tam nadaje i wszyscy na kawałeczku druta odbierają.

    To nie jest kawaleczek druta. Jak zgubisz antene, to kosztuje 60
    dolcow.

    >Bo Alaska to też USA przecież, a tam jest już sporo na północ. Że luda tyle,
    >co w Krakowie? Ale oni chyba nie gorsi? A Hawaje?

    Nie wiem jak jes tna Alasce i na Hawajach. Wiem ze jest w "continental
    USA" i poludniowej Kanadzie.

    >Do takiego satelity
    >nakierować się, to trzeba bardzo precyzyjnie, a auto trzęsie, a raczej z
    >talerzem nie będzie jeździć.

    Nic sie nie tzreba nakierowywac. W domu antena moze lezec byle gdzie,
    o ile dom nie jest betonowy.

    >Więc wtedy pewnie moc na tyle duża, że mimo
    >oddalenia, mimo tego, ze wiązka mocno pod kątem (a to ją osłabia), autko
    >sobie wesoło popyla, podskakując w takt jazdy i odbiór nie ginie... Nie, to
    >nie może być odbiór bezpośrednio z satelity.

    Jest.

    >No i jeszcze tak precyzyjnie
    >zawężone do obszaru USA...? Nie spotkałem się, aby satelita tak precyzyjnie
    >mial wykreowaną wiązkę o odpowiedniej mocy, żeby utrzymać te granice.

    Granice sa rozmyte.

    >Tam
    >MUSI być albo sieć nadajników naziemnych, zgoda, zasilanych sygnałem z
    >satelity, albo musi być sieć małych satelitów, coś na kształt Iridium, bądź
    >innych podobnych projektów.

    Satelitow jest teraz pare sztuk

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sirius_XM_Radio#Satelli
    tes

    Radia naziemne, owszem, sa, w miastach gdzie sa wiezowce, na przyklad
    na Manhattanie w Nowym Jorku. Bo wiezowce, jak sie jedzie "wawozem"
    zaslaniaja widok na satelite. To gdzie jestem (Midwest) nijakich
    stacji naziemnych nei ma

    >Jestem poważnie zainteresowany, skąd tak naprawdę bierze sygnał ów
    >transponder, jak to jest zrealizowane tam na górze.

    Transponder to male pudelko ktore ma antene satelitarna. tak jak
    wszystkei inne, wielkosci pudelka do papierosow. Mzoe byc umiesczona
    byle gdzie jezeli dom nei ekranuje, albo kolo okna gdy ekranuje. Na
    nala antenke na 900 MHz. Do odbiornika dolacze aie antene 900 mHz (tez
    wielkosci pudelka papierosow) zamiast anteny satelitarnej. Transponder
    kupuje sie w sklepie, kosztuje stowe.

    Stoi u mne w domu na polce na ksiazki.

    >Nie mam potrzeby takiej rejestracji. Skoro mogę mieć za darmo, to po co mam
    >płacić? Łącze mam szybkie i jest to prawdziwe 150Mbit/s, więc spoko mogę
    >sobie takich sygnałów naraz więcej, niż jeden ściągać. W szpitalu Jedynki
    >słuchałem przez Aero2, które jest wolne, mimo to nie rwało.

    Dlatego ze ja chce sluchac KONKRETNEGO programu, a nie "radia w
    ogole". NA przykald "Jazz from Lincoln Center" na zywo lub
    Metropolitan Opera na zywo.

    >Najpierw wspominasz o satelicie, cytuję
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    >a potem
    >
    >to ja już się pogubiłem...
    >Skoro firma tak zaciekle kryje się, aby nie ujawnić techniki, jaką się
    >posługuje, to hmm... chyba bym nie zaufał i nie skorzystał, gdyby przyszło
    >co do czego... Mnie nie jest tak łatwo wziąć.

    Rzeczywiscie sie pogubiles. Domowy transponder jest po to zeby w domu
    mozna bylo odbierac radio satelitarne w miejscach gdzie jest slaby
    sygnal satelitarny, na przykald w piwnicy. Transponder tez mam w pracy
    (moj wlasny, prywatny) bo budynek jest betonowy. Wiec transponder stoi
    pry oknie a ja moge sluchac radia gdzie chce.

    A program radiowy radia SiriusXM jest TEZ dostarczany pzrez normalny
    internet. Po drucie. Jak ktos nie ma mozliwosci sluchania pzrez radio,
    akurat

    A.L.