  • Data: 2013-11-13 01:16:48
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Nov 2013 23:37:16 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >Te radia na Manhattanie, to całkiem niezależnie, czy transmitują to, co
    >satelity?

    Transmituja satelitowy sygnal SiriusXM i sa wlasnoscia firmy SiriusXM.
    Firma instaluje je w duzych miastach. Odbiornik jest przystosowany do
    odbioru obu sygnalow. Jak sie przestawi odniornik do modu "Antenna" to
    pokazuje moc sygnalu satelitarnego i naziemnego. U mnei naziemnego
    pokazule zero. Nie tzreba niczego przelaczac itede.

    >I czy w ogóle ostały się gdzieś w USA jeszcze jakieś klasyczne
    >radia? AM, zdaje się, trzymało się tam dobrze. Może lepiej niż FM i lepiej
    >niż w Europie -- co akurat ze względu na rozległość niektórych stanów jest
    >zrozumiałe. Nawet bywały jakieś osobliwe wynalazki w rodzaju AM-stereo.

    Radia jest od cholery, z tym ze wiecej FM niz AM. Wiekszosc raczej
    niwielkiej mocy, rzedu 1 KW, chociaz mocniejsze tez sa. Praktycznie
    kazde miasto i kazdy uniwersytet ma swoja stacje FM, a gdzieniegdzie,
    w duzych miastach, dzielnice tez. Wszedzie jest pare kanalow Public
    Radio.

    Radio jest oczywiscie za darmo, z reklamami, ale Public Radio jest i
    za darmo i bez reklam.

    Ostatnio rozpowszechna sie system FM-HD (high definition FM). Na
    jednej czestotliwosci ma sie dwa kanaly - jeden konwencjonalny FM
    ktory mozna odbierac przy pomocy normalnego odbiornika, i drugi,
    cyfrowy, ktory mzona odbierac przy pomocy odbiornika HD. Jakosc tej
    transmisji cyfrowej jest doskonala - "na ucho" lepsza of klasycznego
    FM. Public Radio nadaje i na FM i na HD. Oczywiscie, na obu kanalach
    sa ROZNE rogramy

    Oprocz tego jest sporo AM, ale te sa jakby w zaniku

    A.L.