  • 161. Data: 2009-10-27 21:44:55
    Temat: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pete pisze:

    > Jeśli, bez wcześniejszej umowy, może nie działać 0.001% pikseli, to co
    > stoi na przeszkodzie, by również mogło nie działać 0.002%?
    > A jeśli może nie działać 0.002%, to dlaczego nie może nie działać 0.003%.
    > Jeśli może nie działać 99.999%, to dlaczego nie może nie działać 100%?
    > CBDU.

    Jeśli bez wcześniejszej umowy nie może zabraknąć 10% wody w butelce
    1,5l, to co stoi na przeszkodzie, by również nie mogło zabraknąć 9%?
    A jeśli nie może zabraknąć 9%, to również nie może być braku 8%.
    Jeśli nie może zabraknąć 0,0001% wody, to również nie może zabraknąć
    0,00000001%

    Ergo: każda butelka wody jest niezgodna z umową.
    CBDU?

    --
    Liwiusz

  • 162. Data: 2009-10-27 21:47:16
    Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Oct 2009 22:19:51 +0100, Pete wrote:
    >Który w dowolnym momencie dowolną ilość razy możesz skasować. LOL.

    No to masz pecha :-)

    >No jak to? Przecież po sześciu miesiącach to konsument musi udowodnić,
    >że lampa była wadliwa.

    Zauwaz ze w tym przypadku o czym innym mowa - ze lampa nie wytrzymala
    wyraznie umowionego terminu, a nie ze zepsula sie, mimo ze klientowi
    sie wydaje ze jeszcze nie powinna.

    >A sprzedawca wytoczy argument, że filtr był
    >zapchany przez co chłodzenie nie działało jak należy, przez co lampa się
    >przegrzała i buuum.

    Zawsze moze cie to spotkac.

    >Cuda!
    >I cały internet sprzedający same lampy, to moja schizofrenia tylko?

    A mowa byla o lampie czy projektorze ?

    >Nie umawialiśmy się na nic. Przychodzę do sklepu, kupuję lampę, dostaję
    >paragon. Koniec.

    Potem przychodzisz z reklamacja, a sprzedawca "ta lampa ma 50h
    trwalosci, pan ja zuzyl, prosze bardzo - tu na pudelku napisane".

    Nie zmieniaj tematu - projektor kupiles. Zalozmy ze w instrukcji nie
    ma nic, a sprzedawca ci powiedzial ze na lampe jest pol roku
    gwarancji. Jestes pewny ze oczekiwana wlasciwoscia towaru jest wiele
    lat bezawaryjnej pracy ?

    >Nie miałem okazji osobiście. Popytaj Adama P., on się chwalił wygraną o
    >badpiksele. Na etapie samej korespondencji przedsądowej ze sprzedawcą.

    I to jest wlasnie "zaden dowod", bo moze trafil na sprzedawce bez jaj
    :-)
    Bedzie orzeczenie SN, to bedzie interpretacja durnej ustawy z moca
    niemalze obowiazujaca.

    >Coś się tak uparł z tą gwarancją? Sprzedawca nie może skrócić
    >jednostronnie (bez mojej pisemnej zgody) czasu przez który odpowiada za
    >zgodność z umową.
    >W imię czego, bez odpowiedniego zmotywowania rabatem, miałbym
    >dobrowolnie zrzec się przysługujących mi uprawnień?

    Bo w sklepie bylo kilka modeli, te z dluzsza gwarancja byly drozsze
    :-)
    A ciagle nie wiemy co [p]oslowie mieli na mysli i czy w ogole z jakis
    uprawnien rezygnujesz :-)

    >Sądy konsumenckie nie posiadają chyba instytucji apelacji?

    No to trzeba poczekac na wyrok zwyklego sadu.

    J.

  • 163. Data: 2009-10-27 21:53:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.10.09 22:44, Liwiusz pisze:

    > Jeśli bez wcześniejszej umowy nie może zabraknąć 10% wody w butelce
    > 1,5l,

    Czyli wiemy, że dopuszczalny błąd w rozlewni jest mniejszy niż 10%. Ale
    nie wiemy o ile mniejszy...

    > to co stoi na przeszkodzie, by również nie mogło zabraknąć 9%?

    ... czyli mniejszy niż 9%...

    > A jeśli nie może zabraknąć 9%, to również nie może być braku 8%.

    ..ooo, nawet mniejszy niż 8%...
    > Jeśli nie może zabraknąć 0,0001% wody, to również nie może zabraknąć
    > 0,00000001%

    ... a nawet taka dokładność nie wystarcza!

    > Ergo: każda butelka wody jest niezgodna z umową.

    Z powyższego tak wynika.

    > CBDU?

    A co chciałeś tym udowodnić?
    Coś Ci się chyba znaczenie zaprzeczenia "nie" pomieszało i cały Twój
    dowód OKDR.

    --
    Pete

  • 164. Data: 2009-10-27 22:01:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.10.09 22:47, J.F. pisze:

    > No to masz pecha :-)

    > Zauwaz ze w tym przypadku o czym innym mowa - ze lampa nie wytrzymala
    > wyraznie umowionego terminu, a nie ze zepsula sie, mimo ze klientowi
    > sie wydaje ze jeszcze nie powinna.

    Niestety, tego jaki był czas pracy lampy, konsument nie jest w stanie
    wykazać.
    Zwłaszcza 18 miesięcy po zakupie.

    > Zawsze moze cie to spotkac.

    Gdyby mnie to nie miało spotkać, to po co ta cała dyskusja? :)

    > A mowa byla o lampie czy projektorze ?

    Dla uproszczenia sytuacji - o samej lampie.

    > Potem przychodzisz z reklamacja, a sprzedawca "ta lampa ma 50h
    > trwalosci, pan ja zuzyl, prosze bardzo - tu na pudelku napisane".

    A co, jeśli na pudełku jest 1700h. Albo nie ma nic?
    A ja przychodzę po 18 miesiącach od zakupu?

> [...]
    > ma nic, a sprzedawca ci powiedzial ze na lampe jest pol roku
    > gwarancji. Jestes pewny ze oczekiwana wlasciwoscia towaru jest wiele

    Co ty ciągle o tej gwarancji!
    Powiedzmy, że na projektor nie ma gwarancji.
    Na lampę też nie ma. I na kabel też nie. I na pilota nie. I na baterie
    do pilota też nie.
    ZERO GWARANCJI.

    I lampa pada po 18 miesiącach i ma na liczniku 100h.

> [...]
    > niemalze obowiazujaca.

    > Bo w sklepie bylo kilka modeli, te z dluzsza gwarancja byly drozsze

    Bosz. Znowu gwarancja.
    Jeśli jeszcze raz poruszysz temat gwarancji, rzucę EOT'em. :P

    --
    Pete

  • 165. Data: 2009-10-27 22:07:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pete pisze:

> [...]
    >
    > Z powyższego tak wynika.

    > A co chciałeś tym udowodnić?
    > Coś Ci się chyba znaczenie zaprzeczenia "nie" pomieszało i cały Twój

    Chciałem udowodnić to, że każdy produkt - porównując go do ideału -
    jest niezgodny z umową. I tak samo jak w większości butelek może być
    kilka kropel mniej niż 1,5 litra wody, tak samo wiem, że obecna masowa
    produkcja monitorów LCD nie gwarantuje 100% poprawnych pikseli. Nie bez
    powodu niektóre czasopisma branżowe radzą oglądać monitor przed zakupem,
    tudzież korzystać z prawa do 10-dniowego zwrotu. Nie wydaje mi się, aby
    polska ustawa konsumencka "stawała okrakiem" i wymagała, aby monitory
    sprowadzane do Polski były lepsze od tych dla reszty świata.

    Jeśli ktoś kupuje w ciemno bez zapoznania się ze światowymi
    standardami i możliwościami produkcji, to pretensje może mieć potem
    tylko do siebie.

    --
    Liwiusz

  • 166. Data: 2009-10-28 07:22:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.10.09 23:07, Liwiusz pisze:

    > Chciałem udowodnić to, że każdy produkt - porównując go do ideału - jest
    > niezgodny z umową. I tak samo jak w większości butelek może być kilka
    > kropel mniej niż 1,5 litra wody,

    Nic nie stoi na przeszkodzie lać do niej 1,6l dla pewności.

    > tak samo wiem, że obecna masowa
    > produkcja monitorów LCD nie gwarantuje 100% poprawnych pikseli.

    Dziwne, ale z fabryki wychodzą w 100% sprawne.

> [...]
    > polska ustawa konsumencka "stawała okrakiem" i wymagała, aby monitory
    > sprowadzane do Polski były lepsze od tych dla reszty świata.

    Nie muszą być lepsze.
    Ustawa wymaga, by spełniały swoje zadanie przez pewien okres czasu.
    Zwłaszcza, jeśli z fabryki wychodzą w 100% sprawne.

    > Jeśli ktoś kupuje w ciemno bez zapoznania się ze światowymi standardami
    > i możliwościami produkcji, to pretensje może mieć potem tylko do siebie.

    Proooszę. Bez takich demagogii mi tu. Co mnie obchodzą światowe
    standardy. Co mnie obchodzi technologia produkcji. Jeśli producent
    wprowadza na rynek towar, to musi być on zgodny z miejscowym prawem, a
    nie "światowym".

    Jeśli nie jest w stanie spełnić tego warunku - niech sprzedaje go gdzie
    indziej.

    --
    Pete

  • 167. Data: 2009-10-28 08:22:32
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Nie przesadzaj. Klient przynosi, spisujecie stosowny papier i masz
    > dokument na towar.
    > Oczywiscie przy zyczliwym podejsciu sprzedawcy, bo zazwyczaj to bedzie
    > "reklamacji bez paragonu nie uwzglednia sie". Ani gwarancji bez karty.

    No i to jest kwintesencja tej debaty. :)))) Dla własnej wygody nie ma się co
    robić dobrym przyjmując towar bez paragonu/gwarancji bo w przypadku korekty
    zostaje się z problemem.

  • 168. Data: 2009-10-28 08:28:55
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > <ciach niegramatyczny bełkot>
    > Bo ty wiesz lepiej co zrobiła Castorama.

    Castorama to jeden z tych sklepów do których ludzie chodza i kupują tani
    sprzęt budowlany tylko po to żeby go w trakcie remontu pójść i kilka razy
    wymienić żeby mieć nowy. Działanie jak najbardziej świadome, sam znam kilku
    takich 'majstrów'. Ale czasy kiedy ludzie brali np. z MM sprzęt w piątek po
    to aby go zwrócić w poniedziałek, a przez weekend np. obskoczyć komunie w
    rodzinie z kamerą skończyły się już dawno.

  • 169. Data: 2009-10-28 08:33:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.10.09 09:28, BaX pisze:

    > Castorama to jeden z tych sklepów do których ludzie chodza i kupuj? tani
    > sprzet budowlany tylko po to ?eby go w trakcie remontu pój?ae i kilka razy
    > wymieniae ?eby mieae nowy.

    Oprócz Toy'i jej podobnych marek są tam też urządzenia heavy duty. I
    takie też się psują...

    --
    Pete

  • 170. Data: 2009-10-28 08:34:45
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Dziwne, ale z fabryki wychodzą w 100% sprawne.

    > Nie muszą być lepsze.
    > Ustawa wymaga, by spełniały swoje zadanie przez pewien okres czasu.
    > Zwłaszcza, jeśli z fabryki wychodzą w 100% sprawne.

    Skąd masz taką pewność, pracujesz na kontroli jakości? Gwarancje LG
    zawierały kiedyś zapis jakie normy spełniają matryce LCD w monitorach z
    podaniem normy ISO, norma ta w swoim zapisie dopuszcza pewną ilość martwych
    pixeli w odpowiednich strefach. Oczywiście masz czas na wymiane monitora w
    okresie chronionym przez NIEZGODNOŚĆ ale po 6-miesiącach nic z tym nie
    zrobisz.