  • Data: 2016-12-17 17:21:40
    Temat: Re: JotaFon ;)
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-16 o 23:24, re pisze:

    > Wręcz przeciwnie, nie używam tempomatu bo mi przeszkadza a nie pomaga.

    Z czystej ciekawości - dlaczego Ci przeszkadza? Podkreślam, że mówimy o
    trybie limitowania prędkości tempomatem. Czyli wciskasz gaz do dechy a
    auto nie pojedzie szybciej niż ustawiona na tempomacie prędkość. Uważam,
    że to bardzo fajna funkcja nie tylko na pomiarach odcinkowych ale i
    jazdy po mieście. W ogóle nie musisz patrzeć na prędkościomierz. A jeśli
    nagle zachce Ci się rozpędzić auto, to przecież na chwilę możesz go
    jednym palcem wstrzymać i przywrócić ustawienia.

    > U mnie liczy ale nie używam tej funkcji.
    > ---
    > Potrafi zrobić średnią na odcinku a nie tylko chwilową ?

    Chwilową prędkość pokazuje prędkościomierz i to w każdym aucie bez łaski :-D
    Tak, podlicza średnią na dowolnym odcinku. Informujesz go jedynie od
    jakiego momentu ma zacząć mierzyć. Jeśli pół dnia stoisz - sam się
    zresetuje. Ma też pewien "feler" jeśli tak to traktować w ogóle. Otóż
    nie zlicza postojów z wyłączonym silnikiem. Uznano iż ma pokazywać z
    jaką średnią prędkością prowadzę auto zamiast średnią z trasy.

    > Ok, ja tylko zwracam uwagę, że jak komuś naprawdę chodziłoby o uzyskanie
    > tego najszybszego przejazdu to mu zwykły tempomat nie pomoże.

    Jasne, w taki przypadku potrzebuje specjalizowaną elektronikę :-D Można
    pójść dalej i badać obraz z kamery czy w wyprzedzanych autach nie ma
    osób w mundurach policyjnych :-D

    > Np. jedziesz 60km/h, sygnał zanika i równocześnie przyspieszasz do
    > 100km/h. W/g Yanosika jedziesz nadal 60km/h. To powoduje błędy w
    > obliczaniu średniej.
    > ---
    > To to nie jest potencjalny zanik tylko faktyczny.

    hahahaha
    Jesteś kobietą, że dostrzegasz drugie dno w/w zdania? :-) Przeczytaj
    punkt 15 Manifestu Mężczyzny. :-D

    http://www.beka.pl/txt_manifest_mezczyzny.php

    Ok, zmieniam składnię zdania. Nowa treść zdania otrzymuje brzmienie:

    Kiedyś Yanosik zapowiadał taką funkcjonalność ale
    wygląda na to, że zrezygnowali, co jest wobec potencjalnych błędów
    kalkulacji średniej prędkości przy zanikach GPS na takim odcinku.

    Teraz pasuje? :-D Czy znów jakieś drugie dno

    > Gdy po kraju jeżdżę, to rzadko zdarza mi się nie usłyszeć komunikatu
    > "brak sygnału GPS". Zazwyczaj słyszę to kilka razy na odcinku powiedzmy
    > 300km. Buda auta tłumi przecież. Aha - używam już trzecie urządzenie z
    > Yanosikiem więc nie jest to trefny egzemplarz.
    > ---
    > Kup sobie cabrio jak Ci buda tłumi :-)

    I parasol do niego? :-D
    A'propos zaników GPS, specjalnie zwróciłem uwagę dziś - ok 1km od zjazdu
    z obwodnicy trójmiejskiej w Gdyni występuje praktycznie prawie zawsze
    zanik. To żadne góry. Na odcinku do Kołobrzegu (to też nie lasy i nie
    góry) co najmniej kilka razy. Przestałem liczyć.

    > Ja się zasadniczo zgadzam, ale co mam zrobić jak nie ma normalnych w
    > rozsądnej cenie.

    Dać sobie spokój. Dla samej prędkości na szybie nie ma to sensu. Spróbuj
    pozytywnie podejść do funkcji limitowania prędkości tempomatem. Spróbuj
    pojeździć w ten sposób ze 3dni. 1go będziesz się wkurzał, drugiego
    stwierdzisz, że nic specjalnego, a trzeciego, że to całkiem użyteczne. :-)

    > Jestem fanem o tyle, że chcę sobie taki sprawić, ale 5,5 calowy X3 z BT.
    > I właśnie pojawił się problem braku sprzedawcy w Polsce. Już nawet
    > myślałem, że jest i ... przysłał mi urządzenie bez BT, które oczywiście
    > rozpakowałem nieświadomy problemu i ... jesteśmy w temacie
    > rozpakowywania do sprawdzenia. Teraz będę mu je zwracał bo na cholerę mi
    > ono.

    Jest jeszcze jedna opcja. Do tej pory blokowana przez marketing. Już
    parę lat temu pojawiły się elastyczne, przejrzyste ekrany LCD, które
    można np. wszyć w rękaw kurtki. Obecnie czytałem, że coś drgnęło i
    powoli zaczyna wypuszczać się je na rynek. Sądzę, że kwestią niedługiego
    czasu jest wejście ich do sprzedaży. Wtedy HUDy staną się standardem i
    bez ograniczeń każdy będzie mógł sobie go nalepić na przednią szybę.
    Póki co, to jeszcze nie czas na takie zabawki. Lepiej kup prezent żonie
    / dziewczynie za tą kasę :-)

    > Generalnie HUD to bardzo dobre rozwiązanie o ile nie ogranicza się do
    > prezentowania bzdur jak wspomniane napięcie akumulatora. Ale szczerze
    > mówiąc nie widziałem "innych" - czytaj graficznych, komunikujących się
    > ze smartfonem.
    > ---
    > Mnie właściwie też nie wpadło w oko nic konkretnego, ale cośtam jednak
    > widziałem.

    Jak wspomniałem - daj sobie spokój z tym badziewiem póki co. Zaczekaj na
    rozwój technologii. Osobiście lubię gadgety ale te użyteczne. Ubogi w to
    co potrafi wyświetlić HUD umieściłbym w tej samej kategorii co
    podświetlenie podwozia auta, wklejanie LEDów imitujących światła dzienne
    do auta, które ich nie miało, firanki jak w hinduskich autach. Czyli
    obciach.

    > Jaki "komputer w bagażniku" ? Jakie światłowody ? Co tam leci ? Może
    > tylko mało popularne a nie "nie da się".

    Antenę GPS / GSM mam na tylnej szybie. Sygnał z niej doprowadzony jest
    do czegoś, co przypomina odtwarzacz DVD. De facto jest to urządzenie
    łączące funkcje odwarzacza DVD, samokalibrującego się żyroskopu /
    akcelerometru. Dzięki temu nawigacja działa nawet jeśli przez dłuższy
    czas nie ma sygnału GPS. Umieszczasz w nim płytę z bieżącymi mapami.
    Jest on połączony dwoma światłowodami z przednim panelem multimedialnym.
    Światłowody są dwa bo komunikacja jest w dwóch kierunkach. Panel MM i
    odtwarzacz mają po jednej diodzie laserowej. Panel pobiera sobie dane z
    płyty i dane GPS światłowodem właśnie. Zarządza odczytem danych z płyty
    itp. Nie wiem co jeszcze.

    http://niusy.pl/@buy.garmin.com/9w9. Kosztuje 5x więcej od X3 i już go
    > nie produkują.

    Nie, to nie to. To nadal wyświetlacz segmentowy. Ta technologia niebawem
    zdechnie. X3 czy X5 to jest to samo lecz zubożone o strzałki
    nawigacyjne. Obstawiam dwie fazy rozwoju tego typu HUDów:

    1. Pojawią się "normalne" czyli graficzne wyświetlacze naklejane na
    szybę lub coś w tym stylu.
    2. Później wejdzie komunikacja dwustronna i np. sterowanie gestami jak
    sąsiad ma w BMW M6.

    > No i wydaje się to dedykowane a ja wolałbym coś co mogę
    > sobie personalizować dowolnie.

    Więc zaczekaj jeszcze.

    > Właściwie zrobienie samego HUD'a nie
    > stanowi problemu tylko właśnie jego wykorzystanie. Można np kupić sobie
    > dowolny wyświetlacz LCD do Arduino i wyświetlać co bądź. Tylko właśnie,
    > by smartfon coś pokazał na innym wyświetlaczu to te programy chyba
    > musiałyby współpracować.

    Dokładnie tak. Jest jeszcze jeden "badziew", którego nie polecam, a
    który stanowi protezę względem tego, co niedługo będzie standardem i
    jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż HUD jaki rozważasz. Mam na myśli
    szybkę odbijającą światło. Coś jak to:

    https://www.youtube.com/watch?v=5qDELCcllrw

    Póki co, polecam cierpliwość. Najmniej na niej stracisz :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek