  • Data: 2016-12-16 23:24:54
    Temat: Re: JotaFon ;)
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek"

    > No nie, zazwyczaj nie oznacza, bo wystarczy jeden blokujący na chwilę
    > samochód by średnia spadła znacznie a jej podwyższenie wymagało
    > znacznego zwiększenia prędkości.

    No, ok. Ale co z tego faktu wynika dla Ciebie? Za wszelką cenę będziesz
    starał się nadrobić straconą minutę bo ktoś przyblokował i w tym celu
    pragniesz uzbroić się w technologię?
    ---
    Wręcz przeciwnie, nie używam tempomatu bo mi przeszkadza a nie pomaga.

    > Po drugie raczej istnieje kłopot z obliczaniem średniej
    > prędkości na danym odcinku. Nie wyobrażam sobie prowadzenia auta i na
    > laptopie wprowadzanie prędkości i przejechanych z nią odcinków po to aby
    > średnią uzyskać :-)
    > ---
    > No ale "tempomat" mógłby to liczyć :-)

    U mnie liczy ale nie używam tej funkcji.
    ---
    Potrafi zrobić średnią na odcinku a nie tylko chwilową ?

    Chodzi o to, że nie mam parcia
    na przejeżdżanie danego odcinka w najkrótszym możliwym czasie. Owszem,
    jeżdżę (za)szybko ale nie mam potrzeby "nadrabiania" gdy ktoś mnie
    przyhamuje. Jadę swoim tempem. Tempomat na odcinkowym pomiarze ustawiam
    tak by limitował prędkość od góry i wiem wtedy, że nie przekroczę średniej.
    ---
    Ok, ja tylko zwracam uwagę, że jak komuś naprawdę chodziłoby o uzyskanie
    tego najszybszego przejazdu to mu zwykły tempomat nie pomoże.

    > Kiedyś Yanosik zapowiadał taką funkcjonalność ale
    > wygląda na to, że zrezygnowali, co jest uzasadnione wobec potencjalnych
    > zaników GPS na takim odcinku.
    > ---
    > Jakie zaniki GPS i w czym potencjalne przeszkadzają ?

    Np. jedziesz 60km/h, sygnał zanika i równocześnie przyspieszasz do
    100km/h. W/g Yanosika jedziesz nadal 60km/h. To powoduje błędy w
    obliczaniu średniej.
    ---
    To to nie jest potencjalny zanik tylko faktyczny.

    > Na drodze z reguły
    > nie ma zaników,

    Chyba żartujesz? W pobliżu mojego miejsca zamieszkania jest odcinek
    drogi z pomiarem prędkości, gdzie zawsze zanika sygnał GSM i zazwyczaj GPS.
    ---
    Nie, nie mam takich problemów. Gdzieś w lesie, mieście albo w górach to
    może, ale nie na otwartej drodze.

    Gdy po kraju jeżdżę, to rzadko zdarza mi się nie usłyszeć komunikatu
    "brak sygnału GPS". Zazwyczaj słyszę to kilka razy na odcinku powiedzmy
    300km. Buda auta tłumi przecież. Aha - używam już trzecie urządzenie z
    Yanosikiem więc nie jest to trefny egzemplarz.
    ---
    Kup sobie cabrio jak Ci buda tłumi :-)

    > ale nawet gdyby były to da się to wykryć właśnie z tego
    > GPS. Poza tym prędkość można brać z ECU a nie z GPS tak, jak HUD bierze.

    HUD 3 bierze i co z tym robi? Marnotrawi! :) Kolorowe kreseczki rzuca na
    szybę, z których tylko prędkość może mieć jakąś informację dla kierowcy,
    choć i to wątpliwe bo przed nosem masz i tak. Przeczytaj następny akapit
    zanim odpowiesz bo mnie z tropu zbiłeś :-D
    ---
    Ja się zasadniczo zgadzam, ale co mam zrobić jak nie ma normalnych w
    rozsądnej cenie.

    > A po trzecie: HUD 3 w żaden sposób nie daje takich możliwości. On tylko
    > wyświetla prędkość i obroty. Nie bardzo widzę jego zastosowanie do tego.
    > ---
    > Ja też, ale było o użyciu tempomatu, który tym bardziej nie nadaje się
    > bo jak już to ogranicznik prędkości.

    Tośmy się dogadali :=D Z racji Twojego pytania o HUD i znajomości wersji
    (3) uznałem iż jesteś fanem tego konkretnego gadgetu. :-D
    ---
    Jestem fanem o tyle, że chcę sobie taki sprawić, ale 5,5 calowy X3 z BT. I
    właśnie pojawił się problem braku sprzedawcy w Polsce. Już nawet myślałem,
    że jest i ... przysłał mi urządzenie bez BT, które oczywiście rozpakowałem
    nieświadomy problemu i ... jesteśmy w temacie rozpakowywania do sprawdzenia.
    Teraz będę mu je zwracał bo na cholerę mi ono.

    Tak jak napisałem: tempomat ustawiony w trybie "speed limit" da Ci
    gwarancję nie przekroczenia dopuszczalnej średniej. Nie jest celowe
    patrzenie na prędkościomierz. Po prostu jedziesz i tylko czasem
    zwalniasz gdy ktoś się wlecze lewym pasem.
    ---
    Dobra, nie mam tego problemu.

    > ---
    > Jejku, przecież są inne HUD'y.

    Generalnie HUD to bardzo dobre rozwiązanie o ile nie ogranicza się do
    prezentowania bzdur jak wspomniane napięcie akumulatora. Ale szczerze
    mówiąc nie widziałem "innych" - czytaj graficznych, komunikujących się
    ze smartfonem.
    ---
    Mnie właściwie też nie wpadło w oko nic konkretnego, ale cośtam jednak
    widziałem.

    > Dla porządku: masz na myśli coś takiego?
    > https://www.youtube.com/watch?v=hw3qp97Gp7g&t=478s
    > ---
    > Nie, X3 z Blutooth. To co pokazujesz ma 3 cale i nie ma Blutooth.

    To jest model X5. Jak myślisz? Jak to urządzenie komunikuje się z tym co
    umieszczasz w gnieździe ODBII? Podpowiem: bluetooth :-)
    ---
    Normalnie, kabelkiem. Nie ma w ogóle BT. Ten X3 też komunikuje się
    kabelkiem. Natomiast jest wersja z BT, udostępniająca bezprzewodowo zajęte
    gniazdo.

    > Nie
    > bardzo ważne. Chodziło o trudność znalezienia sprzedawcy oferującego
    > akurat ten sprzęt i do tego umożliwiającego jego rozpakowanie.

    Tak jak napisałem: przykład nietrafiony. Z Chińczykiem trudno się
    dogadać i zero gwarancji. Przerabiałem ten temat ze sprzętem foto.
    Natomiast w PL bez problemu skorzystałem z tej opcji parę razy. Zawsze
    jednak dogadałem temat przed zakupem.
    ---
    Co jest nietrafione ? HUD'y można kupić w Polsce, ale nie ten, który
    podałem, więc tym bardziej znalezienie sprzedawcy, który da sprawdzić jest
    problemem.

    > Pomijając wszystko - nie wyobrażam sobie modułu do integracji nawigacji
    > wbudowanej w elektronikę auta z chińskim HUDem. Nawigacja auta nie
    > wystawia na zewnątrz żadnych sygnałów.
    > ---
    > Nie pisałem o fabrycznej, tylko komórkowej, zgodnie z tematyką tej
    > grupy. Nie wiem co mają fabryczne. Ty wiesz ? Skąd ?

    Jak to skąd? Bo mam fabryczną. Z racji przeróbek elektroniki pod własnym
    kątem w aucie demontowałem moduł multimedialny. Jedyny interfejs
    nawigacji to dwa światłowody, które służą do komunikacji z komputerem w
    bagażniku. Żadnych innych interfejsów nie ma. A nawet gdyby były to i
    tak nigdzie nie znajdziesz specyfikacji lub gotowych urządzeń do
    zrobienia z tego czegoś użytecznego.
    ---
    Jaki "komputer w bagażniku" ? Jakie światłowody ? Co tam leci ? Może tylko
    mało popularne a nie "nie da się".

    Odnośnie HUD'a. Nie potrafiłem znaleźć w Google takiego, który robi
    screen cast'a (w najprostszym przypadku) z telefonu komórkowego lub robi
    coś bardziej zaawansowanego. Prześlij proszę link do takowego. To mnie
    zainteresowało.
    ---
    Chyba Garmin, ale może niedoczytałem http://niusy.pl/@buy.garmin.com/9w9.
    Kosztuje 5x więcej od X3 i już go nie produkują. No i wydaje się to
    dedykowane a ja wolałbym coś co mogę sobie personalizować dowolnie.
    Właściwie zrobienie samego HUD'a nie stanowi problemu tylko właśnie jego
    wykorzystanie. Można np kupić sobie dowolny wyświetlacz LCD do Arduino i
    wyświetlać co bądź. Tylko właśnie, by smartfon coś pokazał na innym
    wyświetlaczu to te programy chyba musiałyby współpracować. Z drugiej strony
    niektóre smartfony wspierają wyświetlanie na dużym ekranie to może to wcale
    nie jest problem. Można też zapytać producentów oprogramowania
    nawigacyjnego. Może mają jakieś rozwiązania albo byliby skłonni takie
    dorobić. Poszukałbym też takich hobbystycznych rozwiązań.