  • Data: 2016-12-16 11:05:11
    Temat: Re: JotaFon ;)
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek"

    > Ale po co na odcinkowym trzymać dopuszczalną prędkość jak chodzi o
    > nieprzekroczenie średniej ?

    Bo trzymanie maksymalnej dopuszczalnej zazwyczaj oznacza trzymanie
    średniej.
    ---
    No nie, zazwyczaj nie oznacza, bo wystarczy jeden blokujący na chwilę
    samochód by średnia spadła znacznie a jej podwyższenie wymagało znacznego
    zwiększenia prędkości.

    Po drugie raczej istnieje kłopot z obliczaniem średniej
    prędkości na danym odcinku. Nie wyobrażam sobie prowadzenia auta i na
    laptopie wprowadzanie prędkości i przejechanych z nią odcinków po to aby
    średnią uzyskać :-)
    ---
    No ale "tempomat" mógłby to liczyć :-)

    Kiedyś Yanosik zapowiadał taką funkcjonalność ale
    wygląda na to, że zrezygnowali, co jest uzasadnione wobec potencjalnych
    zaników GPS na takim odcinku.
    ---
    Jakie zaniki GPS i w czym potencjalne przeszkadzają ? Na drodze z reguły nie
    ma zaników, ale nawet gdyby były to da się to wykryć właśnie z tego GPS.
    Poza tym prędkość można brać z ECU a nie z GPS tak, jak HUD bierze.

    A po trzecie: HUD 3 w żaden sposób nie daje takich możliwości. On tylko
    wyświetla prędkość i obroty. Nie bardzo widzę jego zastosowanie do tego.
    ---
    Ja też, ale było o użyciu tempomatu, który tym bardziej nie nadaje się bo
    jak już to ogranicznik prędkości.

    > "Gdzieś poniżej" mam np. nawigację i gdyby ona zamiast wyświetlać się na
    > zegarach pojawiała się na szybie, to byłoby to znacznie bezpieczniejsze.
    > Na nią co chwilę patrzę w ruchu miejskim. Łatwo o stłuczkę.
    > ---
    > No to sobie takiego HUD'a spraw :-) Jakieś moduły programowe HUD do
    > nawigacji są.

    Ale ten HUD, o jakim piszesz ma tylko zwykłe LEDy do prezentacji
    prędkości, obrotów, napięcia ułożone w pewien wzór. Nie ma matrycy
    graficznej. To jak miałby nawigację wyświetlić?
    ---
    Jejku, przecież są inne HUD'y.

    Dla porządku: masz na myśli coś takiego?
    https://www.youtube.com/watch?v=hw3qp97Gp7g&t=478s
    ---
    Nie, X3 z Blutooth. To co pokazujesz ma 3 cale i nie ma Blutooth. Nie bardzo
    ważne. Chodziło o trudność znalezienia sprzedawcy oferującego akurat ten
    sprzęt i do tego umożliwiającego jego rozpakowanie.

    Pomijając wszystko - nie wyobrażam sobie modułu do integracji nawigacji
    wbudowanej w elektronikę auta z chińskim HUDem. Nawigacja auta nie
    wystawia na zewnątrz żadnych sygnałów.
    ---
    Nie pisałem o fabrycznej, tylko komórkowej, zgodnie z tematyką tej grupy.
    Nie wiem co mają fabryczne. Ty wiesz ? Skąd ?