  • Data: 2020-07-01 20:41:04
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.07.2020 o 15:34, J.F. pisze:

    > No ale wlasnie o to chodzi, zeby staly i czekaly az beda potrzebne :-)

    Ale jak masz atomówki, to po co kapryśne OZE? Co najwyżej do regulacji,
    ale OZE z założenia się do regulacji nie nadają bo są niepewne.

    > Moze by i juz mozna, ale co zrobic przez te kilka/nascie lat ?
    > Drugie miasto ?

    Przecież tak właśnie zrobili - postawili Słuwatycz. Na zasadzie -
    cholera wie - na wszelki wypadek ewakujemy prypeć a nowe miasto się
    postawi - każda republika jedną dzielnicę. Dziś wiemy, że w zasadzie
    niepotrzebnie.

    > Nic, ale czy to znaczy, ze nie moglo sie stac ?

    Mogło ale się nie stało - "gdyby matka miała kuta to by była ojcem".
    Jedyne dwa poważne wypadki zwiazane z energetyką jądrową to czarnobyli i
    fukushima. O czarnobylu nie ma co gadać, bo obecnie nikt takiego
    reaktora nie zbuduje. Z fukushimy wyciągnieto wnioski i raczej nikt już
    w piwnicy generatorów awaryjnych nie postawi. Z tym że to też była stara
    elektrownia - w zasadzie to mieli ją zaraz chyba zamykać. W nowych nawet
    jak jakoś stopisz rdzeń to nie powinien daleko odpłynąć.

    > Mieli troche szczescia :-)

    Raczej po prostu nie mieli pecha.

    > A nie mowimy tu o takim bardzo malym prawdopodobienstwie, bo sie jednak
    > cos stalo, i to wcale nie malo.

    Akurat w TMI w sensie zagrożenia poza samą elektrownią to nic poważnego
    się nie stało. Ststystycznie... to większe promieniowanie jest z węglówek;)

    > Nic złego sie nie stalo ... ale swiadomosc, ze moglo sie stac i nie
    > byloby mozliwosci dzialania byla wystarczajaca.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Forsmark_Nuclear_Power
    _Plant

    Poczytam w wolnej chwili - no ale sam widzisz - nic się nie stało.
    Namierzyli problem i zlikwidowali.

    > My jestesmy madrzejsi i doswiadczeni :-)

    I francuzów nauczymy jak nie stawiać elektrowni i jak widelcem jeść;)

    > sie dowiesz, ze nowej jest blad projektowy jak sie objawi :-P

    Być może, ale dalej będzie to statystycznie nieistotne - tyle tych
    elektrowni jest, że jak w jednej na 20 lat coś pierdolnie to nawet nie
    zbliża się do top ten katastrof przemysłowych.

    Ja na przykład chciałbym mieszkać koło atomówki - poszedłbym sobie tam
    do pracy, bo pewnie dobrze płacą, a i gmina pewnie nie wiedziałaby co z
    kasą robić - tak jak ta gdzie bełchatów stoi. Elektrowni na świecie jest
    na oko ze 150 (około 500 reaktorów), jak jedna pierdolnie na 20 lat to
    na wybuch swojej muszę czekać 3000 lat - nie dożyję. A nawet jak walnie,
    to wbrew pozorom cywile raczej nie giną. W sumie w warszawie mamy
    reaktor i to jako naukowy zapewne bardziej "niestabilny" niż
    przemysłowy. Co prawda mniej materiału w środku ale nikt żarem nie sra;)

    --
    Shrek