  • Data: 2011-11-01 19:26:14
    Temat: Re: Jakość elementów rozrządu.
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Kubiak"

    > Przemek, do ciężkiej nieprzymuszonej... Policzalność determinuje to,
    > czy da
    > się coś, choćby w teorii i mając odpowiedni sprzęt, policzyć. Dane
    > coś, nie
    > inne jednostki określające, ile czegoś jest. Znaczy, te nieszczęsne
    > protony, o które pytasz, jak najbardziej da się policzyć. Może być
    > jeden
    > proton, dwa, bez kozery powiem pińcet, albo pierdyliard protonów.
    > Kilometry
    > da się policzyć. Piasku nie da się policzyć, nie powiesz "jeden
    > piasek",
> [...]

    Ciekawe, piasku nie potrafisz policzyć, ale elementy z których składa
    się piasek liczysz w pierdylionach bez żadnego problemu :)

    Mam wrażenie, że mówimy o tym samym, ale każdy na swój sposób, a wynika
    to z niedoskonałości języka, którym się posługujemy. Gdyby na piasek
    mówiono "zbiór ziarenek piasku", a na wodę zbiór cząsteczek h2O - nie
    miał byś takich wątpliwości. Kilometr jak słusznie zauważyli koledzy to
    jednostka miary, można określić dokładną liczbę kilometrów np. 10
    kilometrów jest policzalne i w tym przypadku możemy użyć _liczby_, Można
    również rozmawiać o nieokreslonej liczbie kilometrów, jak w poście Iglo
    i moim zdaniem wtedy możemy spokojnie użyć określenia _ilość_.

    Dziękuję za uwagę i pozdrawiam

    Przemo.