  • Data: 2011-11-02 12:35:21
    Temat: Re: Jakość elementów rozrządu.
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Kubiak"

    > Tak na zakończenie, bo, jak wspomniałem, nie potrafię lepiej wyjaśnić
    > problemu, pedagog ze mnie marny :)

    Ze mnie jeszcze gorszy, a do tego czasami podchodzę do "wykładu"
    emocjonalnie i ponosi mnie fantazja :)

    > Ależ to czy _ja_ potrafię coś policzyć nie ma żadnego wpływu na
    > policzalność danego rzeczownika.

    Dlatego grzecznie zapytam po raz kolejny - co determinuje ( w sensie
    właściwości fizycznych rzeczownika, zachowań obserwatora) policzalnośc
    lub niepoliczalność?
    Oczywiście możesz mi napisać, że przed wiekami jakaś mądra głowa
    napisała, że piasek to rzeczownik niepoliczalny a proton policzalny -
    tylko gdzie znajdujesz w tym sens?

    Ostatni już przykład :)

    Mówisz "piasek" i masz na myśli stertę piachu składającą się z miliardów
    ziarenek. Ziarenka są jak najbardziej policzalne, choć liczenie pewnie
    będzie upierdliwe, jednak piasek traktujesz jako coś niepoliczalnego.
    Tuż obok leży sterta telefonów komórkowych i również nie masz pojęcia
    ile ich tam jest - określisz je mianem "telefony", uparcie będziesz
    mówił o liczbie nie o ilości telefonów, tylko dlatego, że liczenie jest
    prostrze? Co jeśli sterta piasku składa się z 10 ziarenek a sterta
    telefonów z pierdyliarda również ziarenek tylko większych - łatwiej i
    szybciej policzyć chyba piasek?