  • Data: 2011-11-01 18:56:29
    Temat: Re: Jakość elementów rozrządu.
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 11:49:16 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Policzalne to jest wszystko(no prawie), czy się to koledze podoba czy
    > nie.
    > Grzecznie zapytam - jaka wielkość determinuje policzalność? Czy potrafi
    > kolega dotknąć "kilometr"?

    Przemek, do ciężkiej nieprzymuszonej... Policzalność determinuje to, czy da
    się coś, choćby w teorii i mając odpowiedni sprzęt, policzyć. Dane coś, nie
    inne jednostki określające, ile czegoś jest. Znaczy, te nieszczęsne
    protony, o które pytasz, jak najbardziej da się policzyć. Może być jeden
    proton, dwa, bez kozery powiem pińcet, albo pierdyliard protonów. Kilometry
    da się policzyć. Piasku nie da się policzyć, nie powiesz "jeden piasek",
    "dwa piaski", musisz przyjąć inne jednostki. Kilogramy, tony, ziarenka - i
    te jednostki są już policzalne. Nie policzysz wody, możesz policzyć litry.
    Co prawda w sklepie możesz powiedzieć "dwie wody" i dostaniesz, ale
    wiadomo, że chodzi o dwie butelki wody, które to butelki już są policzalne.
    Jeśli nadal nie chwytasz, jaśniej nie umiem, mnie to przekazano w
    podstawówce.

    AK