  • Data: 2011-11-01 20:27:18
    Temat: Re: Jakość elementów rozrządu.
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 19:26:14 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

    Tak na zakończenie, bo, jak wspomniałem, nie potrafię lepiej wyjaśnić
    problemu, pedagog ze mnie marny :)

    > Ciekawe, piasku nie potrafisz policzyć, ale elementy z których składa
    > się piasek liczysz w pierdylionach bez żadnego problemu :)

    Ależ to czy _ja_ potrafię coś policzyć nie ma żadnego wpływu na
    policzalność danego rzeczownika.

    > Mam wrażenie, że mówimy o tym samym, ale każdy na swój sposób, a wynika
    > to z niedoskonałości języka, którym się posługujemy.

    Akurat język jest tu bardzo precyzyjny, a problem nie jest matematyczny -
    bo wydaje mi się, że tak spoglądasz na zagadnienie - a wyłącznie językowy.

    > Kilometr jak słusznie zauważyli koledzy to
    > jednostka miary, można określić dokładną liczbę kilometrów np. 10
    > kilometrów jest policzalne i w tym przypadku możemy użyć _liczby_, Można
    > również rozmawiać o nieokreslonej liczbie kilometrów, jak w poście Iglo
    > i moim zdaniem wtedy możemy spokojnie użyć określenia _ilość_.

    Dany rzeczownik jest policzalny albo niepoliczalny i jest to jego cecha
    stała. W przypadku kilometrów, choćbyśmy nie byli w stanie ustalić, ile ich
    jest, zawsze powiemy "liczba".

    > Dziękuję za uwagę i pozdrawiam

    Takoż :)

    AK