eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
  • Data: 2010-04-20 20:48:33
    Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message
    news:4bcdba4f$0$2596$65785112@news.neostrada.pl...
    > Pszemol pisze:
    > > A jak taką teorię uzasadniasz?
    >
    > bardzo prosto, podczas rozruchu powstaje większy prąd.

    Mówisz prąd... jesteś pewny że myślisz o amperach nie woltach?
    I co to znaczy "powstaje" większy prąd? Bezdyskusyjnie prąd
    z akumulatora płynie większy w czasie rozruchu silnika, bo
    pobiera go z akumulatora rozrusznik, ale w efekcie napięcie
    w instalacji się obniża w trakcie kręcenia silnikiem...

    Czy sugerujesz że w czasie rozruchu w instalacji jest więcej
    napięcia niż te standardowe maksimum 14,4V?
    Skąd się to większe napięcie ma niby brać skoro wszystkie
    nowoczesne samochody mają przecież regulator napięcia?

    > Jest sporo na ten temat w sieci, zachęcam do lektury.

    Czy możesz mi podać jakiś link lub dwa do takich lektur?

    > Albo podłącz miernik zamiast żarówki zobaczysz sam.

    Widzisz - zapytałem bo właśnie podłączałem często woltomierz
    do instalacji i widziałem że napięcie w czasie rozruchu spada
    i to bardzo wydatnie... Jeśli więc już mielibyśmy analizować
    żywotność żarówek włączanych przed/po rozruchem silnika
    to ja postulowałbym hipotezę, że Ci co włączają je przed zapłonem
    silnika będą je mieć dłużej niż Ci co włączają gdy silnik już pracuje.

    A tu parę zdań celem wyjaśnienia...
    Żarówka gdy jest zimna (wyłączona) ma bardzo, bardzo małą
    oporność dla prądu elektrycznego. Oporność ta silnie wzrasta
    gdy żarówka się nagrzewa od świecenia. W momencie włączania
    zimnej żarówki wystąpi więc przez ułamek sekundy silne uderzenie
    prądu które zwykle przepala już stare, wyświecone żarówki...
    Więc, zakładając stałą oporność zimnej żarówki w dwu omawianych
    scenariuszach (włączenie jej przed i po zapłonie zilnika) prąd jaki
    popłynie przez zimną żarówkę będzie MNIEJSZY gdy napięcie
    w instalacji będzie mniejsze. A zatem lepiej jest włączać zimne
    żarówki gdy silnik nie pracuje, i w instalacji jest zaledwie 12V niż gdy
    silnik pracuje i alternator zasila nam instalację napięciem 13-14V.

    Co Ty na to?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: