-
Data: 2010-04-20 20:48:33
Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message
news:4bcdba4f$0$2596$65785112@news.neostrada.pl...
> Pszemol pisze:
> > A jak taką teorię uzasadniasz?
>
> bardzo prosto, podczas rozruchu powstaje większy prąd.
Mówisz prąd... jesteś pewny że myślisz o amperach nie woltach?
I co to znaczy "powstaje" większy prąd? Bezdyskusyjnie prąd
z akumulatora płynie większy w czasie rozruchu silnika, bo
pobiera go z akumulatora rozrusznik, ale w efekcie napięcie
w instalacji się obniża w trakcie kręcenia silnikiem...
Czy sugerujesz że w czasie rozruchu w instalacji jest więcej
napięcia niż te standardowe maksimum 14,4V?
Skąd się to większe napięcie ma niby brać skoro wszystkie
nowoczesne samochody mają przecież regulator napięcia?
> Jest sporo na ten temat w sieci, zachęcam do lektury.
Czy możesz mi podać jakiś link lub dwa do takich lektur?
> Albo podłącz miernik zamiast żarówki zobaczysz sam.
Widzisz - zapytałem bo właśnie podłączałem często woltomierz
do instalacji i widziałem że napięcie w czasie rozruchu spada
i to bardzo wydatnie... Jeśli więc już mielibyśmy analizować
żywotność żarówek włączanych przed/po rozruchem silnika
to ja postulowałbym hipotezę, że Ci co włączają je przed zapłonem
silnika będą je mieć dłużej niż Ci co włączają gdy silnik już pracuje.
A tu parę zdań celem wyjaśnienia...
Żarówka gdy jest zimna (wyłączona) ma bardzo, bardzo małą
oporność dla prądu elektrycznego. Oporność ta silnie wzrasta
gdy żarówka się nagrzewa od świecenia. W momencie włączania
zimnej żarówki wystąpi więc przez ułamek sekundy silne uderzenie
prądu które zwykle przepala już stare, wyświecone żarówki...
Więc, zakładając stałą oporność zimnej żarówki w dwu omawianych
scenariuszach (włączenie jej przed i po zapłonie zilnika) prąd jaki
popłynie przez zimną żarówkę będzie MNIEJSZY gdy napięcie
w instalacji będzie mniejsze. A zatem lepiej jest włączać zimne
żarówki gdy silnik nie pracuje, i w instalacji jest zaledwie 12V niż gdy
silnik pracuje i alternator zasila nam instalację napięciem 13-14V.
Co Ty na to?
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.10 20:48 Pszemol
- 20.04.10 20:50 Feniks
- 20.04.10 20:54 Pszemol
- 20.04.10 21:00 bratPit
- 20.04.10 21:22 Pszemol
- 20.04.10 21:16 Pszemol
- 20.04.10 21:38 Feniks
- 20.04.10 21:49 Jacek
- 20.04.10 22:09 Pszemol
- 21.04.10 01:04 J_K_K
- 21.04.10 12:36 bratPit[pr]
- 21.04.10 14:44 Wmak
- 23.04.10 05:11 Pszemol
- 23.04.10 05:05 Pszemol
- 23.04.10 05:01 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody