-
Data: 2010-04-23 05:11:38
Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote in message
news:hqmkfs$fqq$1@inews.gazeta.pl...
>>>>> takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
>>>>> żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej
>>>>> niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,
>>>>
>>>> Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.
>>>
>>> ale na pewno znacznie?
>>> skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie
>>> mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z
>>> przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%,
>>
>> Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-)
>>
>> Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja
>> ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej
>> jasności
>> jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie
>> na
>> żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż
>> świeciły
>> wcześniej.
>
> trzeba zbadać jakie jest rzeczywiste napięcie na instalacji/żarówkach i
> jakie będzie po włożeniu diod/rezystancji,
Dioda krzemowa przy prądzie rzędu 5 amperów da Ci spadek ponad 1V.
Dodatkowo wydzielać się na niej będzie ponad 5W mocy, co zwykle
oznacza że taka dioda musi być w metalowej obudowie i przykręcona
śrubą do jakiegoś radiatora, albo żeby miała jakiś radiator nasuwany
na nią, taki z żeberkami. Inaczej w upalne lato pod maską w silniku
Ci się usmaży półprzewodnik - cudów nie ma... Opornik będzie trwalszy
bo taki 5-10W przeznaczony jest do pracy przy wyższych temperaturach.
Idealny byłby termistor NTC, ale pytanie brzmi - czy warto?
>> Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa
>> na ilosc produkowanego przez nia swiatla.
>
> wydaje Ci się, napięcie wpływa mniej na jasność niż na trwałość,
Nie napisałem że wpływa bardziej na jasność - napisałem że wpływa
na jasność, i to wpływa wyraźnie. Jak nie wierzysz to sobie wsadź taką
diodę wraz z pstryczkiem którym będziesz ją zwierał patrząc na snop
światła z żarówek w nocy... Gwarantuję Ci, że 1V zauważysz wyraźnie.
>> Roznica tych 2 wolotow jest
>> znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode...
>> Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy
>> z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze
>> wyraznie.
>
> bo pewnie masz napięcie z pracującym silnikiem na poziomie 14V a na
> akumulatorze <12,5V,
W mojej hondzie accord napięcie w instalacji nigdy nie sięga 14V.
Oscyluje od 12,1-12,3V gdy alternator jest automatycznie odłączony
do około 13,5V gdy alternator pracuje i ładuje akumulator.
>> Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy
>> 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe
>> oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy
>> sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec.
>>
>> A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V...
>> To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza
>> tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V.
>> Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu
>> 12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V.
>> I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy
>> 12V.
>
> i dlatego robią je nominalnie na napięcie o 10% większe niż 12V,
Więc dyskusja że "i tak robią je na 12V" więc nie ma sensu dawać im 13V
jest nietrafiona...
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS