eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
  • Data: 2010-04-20 21:16:15
    Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "bratPit" <k...@o...pl> wrote in message
    news:hqktl5$75q$1@inews.gazeta.pl...

    > ale na pewno znacznie?
    > skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie
    > mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z
    > przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%,

    Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-)

    Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja
    ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej
    jasności
    jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie na
    żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż świeciły
    wcześniej.

    Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa
    na ilosc produkowanego przez nia swiatla. Roznica tych 2 wolotow jest
    znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode...
    Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy
    z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze wyraznie.

    Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy
    14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe
    oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy
    sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec.

    A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V...
    To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza
    tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V.
    Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu
    12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V.
    I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy 12V.