-
Data: 2010-04-20 21:16:15
Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"bratPit" <k...@o...pl> wrote in message
news:hqktl5$75q$1@inews.gazeta.pl...
>>> takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
>>> żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej
>>> niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,
>>
>> Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.
>
> ale na pewno znacznie?
> skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie
> mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z
> przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%,
Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-)
Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja
ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej
jasności
jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie na
żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż świeciły
wcześniej.
Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa
na ilosc produkowanego przez nia swiatla. Roznica tych 2 wolotow jest
znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode...
Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy
z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze wyraznie.
Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy
14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe
oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy
sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec.
A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V...
To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza
tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V.
Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu
12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V.
I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy 12V.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.10 21:38 Feniks
- 20.04.10 21:49 Jacek
- 20.04.10 22:09 Pszemol
- 21.04.10 01:04 J_K_K
- 21.04.10 12:36 bratPit[pr]
- 21.04.10 14:44 Wmak
- 23.04.10 05:11 Pszemol
- 23.04.10 05:05 Pszemol
- 23.04.10 05:01 Pszemol
- 27.04.10 15:55 MarcinJM
- 28.04.10 14:07 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida