eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot
    Partner)
    Date: Tue, 20 Apr 2010 13:48:33 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 46
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <hqkadf$op1$1@inews.gazeta.pl>
    <4bcdb228$0$17089$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <4bcdba4f$0$2596$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1271789368 30595 204.248.56.195 (20 Apr 2010 18:49:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Apr 2010 18:49:28 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <4bcdba4f$0$2596$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2274135
    [ ukryj nagłówki ]

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message
    news:4bcdba4f$0$2596$65785112@news.neostrada.pl...
    > Pszemol pisze:
    > > A jak taką teorię uzasadniasz?
    >
    > bardzo prosto, podczas rozruchu powstaje większy prąd.

    Mówisz prąd... jesteś pewny że myślisz o amperach nie woltach?
    I co to znaczy "powstaje" większy prąd? Bezdyskusyjnie prąd
    z akumulatora płynie większy w czasie rozruchu silnika, bo
    pobiera go z akumulatora rozrusznik, ale w efekcie napięcie
    w instalacji się obniża w trakcie kręcenia silnikiem...

    Czy sugerujesz że w czasie rozruchu w instalacji jest więcej
    napięcia niż te standardowe maksimum 14,4V?
    Skąd się to większe napięcie ma niby brać skoro wszystkie
    nowoczesne samochody mają przecież regulator napięcia?

    > Jest sporo na ten temat w sieci, zachęcam do lektury.

    Czy możesz mi podać jakiś link lub dwa do takich lektur?

    > Albo podłącz miernik zamiast żarówki zobaczysz sam.

    Widzisz - zapytałem bo właśnie podłączałem często woltomierz
    do instalacji i widziałem że napięcie w czasie rozruchu spada
    i to bardzo wydatnie... Jeśli więc już mielibyśmy analizować
    żywotność żarówek włączanych przed/po rozruchem silnika
    to ja postulowałbym hipotezę, że Ci co włączają je przed zapłonem
    silnika będą je mieć dłużej niż Ci co włączają gdy silnik już pracuje.

    A tu parę zdań celem wyjaśnienia...
    Żarówka gdy jest zimna (wyłączona) ma bardzo, bardzo małą
    oporność dla prądu elektrycznego. Oporność ta silnie wzrasta
    gdy żarówka się nagrzewa od świecenia. W momencie włączania
    zimnej żarówki wystąpi więc przez ułamek sekundy silne uderzenie
    prądu które zwykle przepala już stare, wyświecone żarówki...
    Więc, zakładając stałą oporność zimnej żarówki w dwu omawianych
    scenariuszach (włączenie jej przed i po zapłonie zilnika) prąd jaki
    popłynie przez zimną żarówkę będzie MNIEJSZY gdy napięcie
    w instalacji będzie mniejsze. A zatem lepiej jest włączać zimne
    żarówki gdy silnik nie pracuje, i w instalacji jest zaledwie 12V niż gdy
    silnik pracuje i alternator zasila nam instalację napięciem 13-14V.

    Co Ty na to?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: