  • 1. Data: 2010-04-20 15:32:37
    Temat: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Jakiś czas temu pytałem się o przyzwoite, nie za drogie żarówki H4.

    Polecono mi tu na grupie Tungsram H4 MEGA LIGHT (+60%) ...
    OK, świecą przyzwoicie... ale przepalają się nieco za często.

    Średnio co 3-4 miesiące (6000-8000km).

    Zatem teraz proszę grupę o inny wybór.
    Mogą świecić byle jak, byle chociaż ten rok /25.000km wytrzymały ;)

    a może to też wina autka, w którym są zainstalowane ?

    Pacjent: Peugeot Partner II 2007 1.6 HDI

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

    ps.
    dodam tylko, że żarówki (GE) jakie były fabrycznie zamontowane,
    też szybko padły.

  • 2. Data: 2010-04-20 15:35:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 15:32:37 +0200, Aleksander napisał(a):

    > Polecono mi tu na grupie Tungsram H4 MEGA LIGHT (+60%) ...
    > OK, świecą przyzwoicie... ale przepalają się nieco za często.
    >
    > Średnio co 3-4 miesiące (6000-8000km).

    Zdecydowanie masz coś nie tak z elektryką albo TTTM. Ja przez 4 lata H4
    wymieniałem raz - razem z reflektorami.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2010-04-20 15:37:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Kwi, 15:35, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
    > Dnia Tue, 20 Apr 2010 15:32:37 +0200, Aleksander napisa (a):

    >  Zdecydowanie masz co nie tak z elektryk albo TTTM. Ja przez 4 lata H4
    > wymienia em raz - razem z reflektorami.

    trudno powiedziec..., wiekszosc (wszystkie?) firmowe zarowki typu
    "+40%...60%" przepalaja sie szybko...
    jesli ma swiecic dluzej, to jakies "firmowe" najzwyklejsze... ;)

    WS

  • 4. Data: 2010-04-20 15:50:36
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 20 Kwi, 15:32, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
> [...]
    > Aleksander.
    >
    > ps.
    > dodam tylko, że żarówki (GE) jakie były fabrycznie zamontowane,

    OSRAM Light and Day.

  • 5. Data: 2010-04-20 15:54:47
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Aleksander pisze:
    > Pacjent: Peugeot Partner II 2007 1.6 HDI

    W berlingo 2009 rok to chyba to samo będzie, przepalały się także bardzo
    często, średnio raz na dwa miesiące żonie zmieniałem. Inna sprawa to
    taka, że auto jeździło po wertepach więc od wibracji także mogło
    szybciej paść. A czasem nie masz takiego zwyczaju, że najpierw włączasz
    światła dopiero potem silnik? To także w znacznym stopniu skraca życie
    żarówki.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-04-20 16:04:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

    > Zdecydowanie masz coś nie tak z elektryką albo TTTM.
    > Ja przez 4 lata H4 wymieniałem raz - razem z reflektorami.

    A czemu z reflektorami? Ciekawe...

  • 7. Data: 2010-04-20 16:05:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message
    > A czasem nie masz takiego zwyczaju, że najpierw włączasz światła dopiero
    > potem silnik? To także w znacznym stopniu
    > skraca życie żarówki.

    A jak taką teorię uzasadniasz?

  • 8. Data: 2010-04-20 16:21:58
    Od: "kamilos" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Zatem teraz proszę grupę o inny wybór.
    > Mogą świecić byle jak, byle chociaż ten rok /25.000km wytrzymały ;)

    Ze swojej strony polecam H4 Phillips Premium. Sztuka na stacji benzynowej
    ok. 15 zl, pewnie da sie taniej w normalnym handlu. Swieca bardzo
    przyzwoicie i u mnie wytrzymuja juz prawie 2 lata - ok. 50 tys. km.

    Pozdrawiam
    KJ

  • 9. Data: 2010-04-20 16:25:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Pacjent: Peugeot Partner II 2007 1.6 HDI

    a nie masz swiatel calorocznych (opcja) wlaczonych?

    Zalaczasz zaplon swiatla sie zapalaja, odpalasz silnik swiatla przygasaja.
    Przekrecasz wlacznik swiatel to przygasaja w pozycji "postojowe" zeby znowu
    sie zapalic?

    To oznacza 3x wlaczanie i wylaczanie podczas tylko jednego ruszania

    Icek

  • 10. Data: 2010-04-20 16:29:34
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Pszemol pisze:
    > A jak taką teorię uzasadniasz?

    bardzo prosto, podczas rozruchu powstaje większy prąd. Jest sporo na ten
    temat w sieci, zachęcam do lektury. Albo podłącz miernik zamiast żarówki
    zobaczysz sam.

    --
    krzysiek82