-
Data: 2010-04-21 12:36:40
Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>>>> takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
>>>> żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej
>>>> niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,
>>>
>>> Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.
>>
>> ale na pewno znacznie?
>> skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie
>> mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z
>> przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%,
>
> Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-)
>
> Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja
> ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej
> jasności
> jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie
> na
> żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż świeciły
> wcześniej.
trzeba zbadać jakie jest rzeczywiste napięcie na instalacji/żarówkach i
jakie będzie po włożeniu diod/rezystancji,
> Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa
> na ilosc produkowanego przez nia swiatla.
wydaje Ci się, napięcie wpływa mniej na jasność niż na trwałość,
> Roznica tych 2 wolotow jest
> znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode...
> Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy
> z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze
> wyraznie.
bo pewnie masz napięcie z pracującym silnikiem na poziomie 14V a na
akumulatorze <12,5V,
> Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V
> swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe
> oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy
> sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec.
>
> A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V...
> To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza
> tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V.
> Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu
> 12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V.
> I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy
> 12V.
i dlatego robią je nominalnie na napięcie o 10% większe niż 12V,
brat
Następne wpisy z tego wątku
- 21.04.10 14:44 Wmak
- 23.04.10 05:11 Pszemol
- 23.04.10 05:05 Pszemol
- 23.04.10 05:01 Pszemol
- 27.04.10 15:55 MarcinJM
- 28.04.10 14:07 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
- wpadłem w siodło
- cenka opada
- Elektryki takie bezpieczne cd.
- Jedziemy do Puław z Radomia
- Płoną góry, płoną lasy, elektryki też...
- No proszę, mamy nowe dane
- klucz udarowy
- do czego jaki smar?
- Re: A jednak wybuchają?
- A jednak wybuchają?
- Re: cenka opada
- Re: cenka opada
Najnowsze wątki
- 2024-09-02 Wzór
- 2024-09-01 Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- 2024-09-01 odrdzewiacz do amelinium
- 2024-09-01 Elektryczna łapka i szerszeń
- 2024-09-01 Jakie podatki za wynajem?
- 2024-09-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-02 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-09-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-09-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-09-01 1. wrzesnia po niemiecku
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-31 wpadłem w siodło
- 2024-08-25 cenka opada
- 2024-08-30 Elektryki takie bezpieczne cd.
- 2024-08-31 Warszawa => International freight forwarder <=