eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
  • Data: 2010-04-21 12:36:40
    Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >>>> takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
    >>>> żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej
    >>>> niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,
    >>>
    >>> Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.
    >>
    >> ale na pewno znacznie?
    >> skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie
    >> mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z
    >> przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%,
    >
    > Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-)
    >
    > Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja
    > ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej
    > jasności
    > jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie
    > na
    > żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż świeciły
    > wcześniej.

    trzeba zbadać jakie jest rzeczywiste napięcie na instalacji/żarówkach i
    jakie będzie po włożeniu diod/rezystancji,

    > Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa
    > na ilosc produkowanego przez nia swiatla.

    wydaje Ci się, napięcie wpływa mniej na jasność niż na trwałość,

    > Roznica tych 2 wolotow jest
    > znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode...
    > Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy
    > z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze
    > wyraznie.

    bo pewnie masz napięcie z pracującym silnikiem na poziomie 14V a na
    akumulatorze <12,5V,

    > Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V
    > swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe
    > oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy
    > sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec.
    >
    > A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V...
    > To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza
    > tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V.
    > Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu
    > 12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V.
    > I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy
    > 12V.

    i dlatego robią je nominalnie na napięcie o 10% większe niż 12V,

    brat

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: