  • Data: 2013-11-13 16:44:25
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    .

    > Dawno się tak mocno nie zgadzałem z Romanem. Dla mnie nie kłopot, nawet jakby
    > załączniki miały po 10 mega.

    Zarządzałem swego czasu serwerem newsów i jeszcze się trochę interesuję
    w jakim stanie obecnie jest ta sieć.
    Dlatego powiem dlaczego NIE powinno się tego robić.

    Rzeczy o jakich tu nie wspomnieliście, a są bardzo istotne:
    1. Serwerów jest już niewiele, większość jest 'kulą u nogi' dla firm. Im
    mniej admin przy nim spędza, tym szansa że ktoś zacznie się zastanawiać
    'po co nam to i ile kosztuje' jest mniejsza. Sporo firm po prostu
    wyłączyło serwery nawet bez 'pocałuj nas w d..', bo utrzymanie kosztowało
    kilkadziesiąt zł za prąd + czas admina.

    2. Większość spooli (może oprócz googla) na tych serwerach jest
    prealokowana. W czasach dużego ruchu taki spool wystarczał na np. rok.
    Stare posty są automatycznie kasowane i nadpisywane nowymi. Obecnie na tej
    samej przestrzeni zmieści się ładnych kilka lat, ale pod warunkiem, że
    nie będzie binarek.
    Dla porównania: binarki dla samej alt.pl.binaries przy przydzielonej
    powierzchni 20% tego co dla pl., potrafiły się zrotować w ciągu
    pojedynczych dni.
    Większość serwerów jest tak skonfigurowana, więc przy nadużyciu binarek
    tutaj, ucierpiałyby wszystkie grupy pl.*.

    Wątpię czy orędownicy załączników chcieliby wejść na grupę i zobaczyć, że
    posty są tylko z ostatniego miesiąca czy nawet tygodnia. Wtedy to byłaby
    faktyczna śmierć grupy.

    3. Co do botów czyszczących czy jakiejkolwiek zmiany konfiguracji
    serwerów, to punkt 1 wiele wyjaśnia - sieć jest prawie nienadzorowana w
    tej chwili i jest duża szansa, że zanim ktoś uaktualni konfig czy bota (o
    ile w ogóle), to grupa zginie w zalewie spamu, albo po prostu i tak nic
    się nie zmieni niezależnie od decyzji.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg