  • Data: 2013-11-13 23:00:09
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Andrzej P. Wozniak napisał:

    > Błąd. Jak to napisałem wcześniej, bramka już istniała i kupili ją razem
    > z serwisem Dejanews. Użytkownicy Dejanews oczekiwali, że bramka będzie
    > nadal działała, więc zrobili ją po swojemu.

    Błąd. Ja, użytkownik Dejanews nie oczekiwałem żadnej bramki. Nawet nie
    wiedziałem (w każdym razie nie pamiętam tego), że taka istnieje. Mogli
    sobie darować swoją robotę.

    > Problem jest, bo w Polsce własne serwery zwinęli również dostawcy
    > internetu, a w zamian nie pojawił się żaden niezależny dostawca
    > Usenetu, który by oferował usługi komercyjne w stylu Giganews czy
    > Supernews.

    Ale na czym konkretnie ten problem polega? Bo ja go nie widzę. Trzeba
    te istniejące chłodzić mokrą ścierką, bo się nie wyrabiają? Ten, o którym
    pisałem, polegał tylko na pewnym zamieszaniu i sam się rozwiązał. Jeśli
    coś w tej chwili bruździ, to nie brak, a nadmiar [pseudo]serwerów.
    A właściwie chodzi tylko o jeden.

    > Nie skończy się, tylko będzie niszowe. Zresztą już takie jest.

    Co będzie (jest) niszowe? Korzystanie z Usenetu, czy korzystanie inaczej
    niż przez port 119?

    > Podawanie samego Message-ID to nadmierne uproszczenie tak, jak nadmiernym
    > uproszczeniem jest podawanie adresu w stylu strona.pl - tego się nie da
    > kliknąć.

    Jedno i drugie da się kliknąć -- zależy to wyłącznie od konfiguracji
    używanego klikotronu.

    [...]
    > Potrafisz wymienić takie archiwa poza niekompletnym news-archive.icm.edu.pl?

    Nie potrafię, ale -- jak napisałem -- nie jest to dla mnie problem
    spędzający sen z powiek. Z news-archive.icm.edu.pl czasem korzystam.

    > Wiesz ile kosztuje dostęp do nich czy może znasz jakieś bezpłatne?

    Nie wiem ile kosztuje, ale to powinna być dla mnie bardzo istotna
    informacja. Bo skoro ktoś takie rzeczy sprzedaje, to z pewnością
    odpali mi działkę za to, co przez lata napisałem.

    > Przecież interfejs Google Groups w obecnej postaci już integruje własne
    > listy dyskusyjne Google i grupy dyskusyjne Usenetu. Czyżbyś pisał o czymś,
    > czego nie sprawdziłeś?

    Jeśli chodzi o FB, G+ i podobne, to tak. No ale jakoś nie mogę się
    powstrzymać przed pisaniem. Nie mogę być gorszy od innych.

    --
    Jarek