  • Data: 2013-11-13 20:49:19
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> w artykule
    <news:slrnl82jr4.i65.jaros@falcon.lasek.waw.pl> pisze:

    > Pan Andrzej P. Wozniak napisał:
    >
    > [...]
    > Wydawało mi się, że w Google webmailem jest gmail.com.

    Na razie tak, ale w Gmailu jest już karta "Fora", gdzie można przekierować
    wiadomości z list dyskusyjnych Google Groups, a i widok listy wiadomości
    wygląda podobnie.

    > Po co więc mają
    > drugi?

    Ano właśnie - dążą do tego, żeby był jeden.

    > [...]
    > "Nie zależy", to jest *zupełnie* co innego niż "nie da się".

    To to samo, tylko z innego punktu widzenia. Wciąż działającym newsadminom
    nie zależy na tym, aby stracić posadę, więc nie da się nic zrobić,
    co mogłoby negatywnie nastawić ich szefostwo lub samych użytkowników,
    a odcięcie licznej grupy oznacza liczne skargi i narzekania. Co innego
    gdyby się pojawił komercyjny serwis typu Giganews czy Supernews.

    > Znalazłem, już nie pamiętam który to. Są takie, choć mniej niż tych, co
    > tną różne motzarelle czy aioe (ale to, jak rozumiem, po prostu za
    > anonimowość). Z tym, że nie chodzi o mnie. Ja sobie potrafię wyciąć co
    > chcę i jak chcę.

    Ale jak coś znalazłeś, to się możesz podzielić. Motzarelle i aioe są u nas
    wycinane (choć na anglojęzycznych grupach comp są to źródła dużej liczby
    wartościowych wiadomości), więc serwery niewycinane są przydatne.

    > [...]
    > Zawsze był niszowy. Kiedyś był niszowy jak cały Internet, potem próbowano
    > na nim zrobić interes, ale nie wyszło. Teraz znalazł się równiez poza
    > polem widzenia Google. Więc lepiej by było, żeby Usenet zrezygnował
    > z Google, zanim Google zrezygnuje z Usenetu.

    Niby w jaki sposób i kto to ma zrobić? Jak przekonać komercyjnych dostawców,
    żeby zrezygnowali z wymiany feedu z Google Groups? Przecież oni zarabiają
    m.in. na tym, że klienci płacą za możliwość odfiltrowania tego ruchu.
    Co innego gdyby się udało nakłonić Google do sprzedaży całego archiwum
    Usenetu.
    Mało prawdopodobne, a jednak możliwe - w końcu Google zrezygnował z takich
    cenionych usług jak Google Reader czy iGoogle.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)