  • Data: 2013-11-13 17:44:10
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Wodzinski" napisał w wiadomościb>> Dawno się tak
    mocno nie zgadzałem z Romanem. Dla mnie nie kłopot, nawet jakby
    >Zarządzałem swego czasu serwerem newsów i jeszcze się trochę
    >interesuję w jakim stanie obecnie jest ta sieć.
    >Dlatego powiem dlaczego NIE powinno się tego robić.

    >Rzeczy o jakich tu nie wspomnieliście, a są bardzo istotne:
    >1. Serwerów jest już niewiele, większość jest 'kulą u nogi' dla firm.
    >Im mniej admin przy nim spędza, tym szansa że ktoś zacznie się
    >zastanawiać 'po co nam to i ile kosztuje' jest mniejsza. Sporo firm
    >po prostu wyłączyło serwery nawet bez 'pocałuj nas w d..', bo
    >utrzymanie kosztowało kilkadziesiąt zł za prąd + czas admina.

    Tak jest.

    >2. Większość spooli (może oprócz googla) na tych serwerach jest
    >prealokowana. W czasach dużego ruchu taki spool wystarczał na np.
    >rok. Stare posty są automatycznie kasowane i nadpisywane nowymi.
    >Obecnie na tej samej przestrzeni zmieści się ładnych kilka lat, ale
    >pod warunkiem, że nie będzie binarek.

    Dlatego pisalem o 10kB a nie 10MB. Schemat da sie zmiescic, a wiele
    nie wydluzy.
    Mysle ze nawet 50kB na tej grupie nie stanowiloby problemu - przeciez
    nie kazdy dolaczy rysunek.

    >3. Co do botów czyszczących czy jakiejkolwiek zmiany konfiguracji
    >serwerów, to punkt 1 wiele wyjaśnia - sieć jest prawie nienadzorowana
    >w tej chwili i jest duża szansa, że zanim ktoś uaktualni konfig czy
    >bota (o ile w ogóle), to grupa zginie w zalewie spamu, albo po prostu
    >i tak nic się nie zmieni niezależnie od decyzji.

    Ale czy trzeba cos zmieniac w aktualnych ustawieniach botow ?
    Zreszta one admina raczej maja i jeden taki bot kasuje na wszystkich
    serwerach.

    J.