  • Data: 2013-11-13 20:52:31
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako ACMM-033 <v...@i...pl> w artykule
    <news:l5rjts$odi$1@node1.news.atman.pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:52813a78$3$2295$65785112@news.neostrada.pl...
    > Teoretycznie można by je rozbijać na foldery po 2 giga, ale kompaktowanie
    > tego trwa wieczność i pochłania pamięci, że chyba autocad by się nie
    > powstydził. Gdzieś miałem zrzut ekranu z zajętym przez OE 1.4 GB
    > pamięci... a nie wiem, czy i nie więcej... Młócił właśnie takie duże
    > archiwa... Ja mając 760 RAM duszę się już czasem, bo młóci swapem jak
    > epileptyk podczas ataku.

    1.4 GB to może zająć OE przy otwieraniu 2 GB folderu zawierającego same
    nagłówki, kiedy wczytuje indeks zawartości, żeby ją wyświetlić we właściwej
    kolejności. Kompaktowanie nie zajmuje tyle, bo polega na wczytywaniu
    kolejnych bloków indeksu i wiadomości, po czym przepisywaniu tylko
    wiadomości nieskasowanych i ich indeksu.
    Z kolei młócenie swapem wiąże się z wbudowanym w OE timeoutem - jeśli nie
    zdąży skompaktować folderu w ciągu 3-4 minut, zgłasza, że folder jest
    zajęty. W związku z tym pojawia się praktyczny limit wielkości folderu - na
    sprzęcie podobnym to tego, jakim dysponujesz wyszedł z mnożenia dostępnego
    RAM przez półtora, czyli u Ciebie rzędu gigabajta.

    > No cóż...
    > Nabyłem niedawno dysk 3TB, mam sterownik do GPT, cała partycja w jednym
    > kawałku, może dupnę sobie na nim takie coś lokalne?

    Lokalne archiwum wszystkich polskich grup to wielkość rzędu 200 GB, więc
    może być znacznie mniejszy dysk, serwer wymaga przede wszystkim duuużo RAM.
    No i zapomnij o jednordzeniowych procesorach - nawet gdybyś stawiał
    Hamstera, dwurdzeniowy procesor będzie bardzo mile widziany.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)