  • 61. Data: 2014-11-15 16:31:44
    Temat: Re: Jaki programator do AVR
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    > Dla nikogo nie jest.

    > Więc jesteś w stanie obliczyć ile wart jest Twój czas. Możesz dzięki
    > temu sprawdzić, czy przypadkiem koszt czasu potrzebnego Ci na
    > zaoszczędzenie 1k PLN nie jest większy niż 1k PLN.

    Do czego dążysz? Chcesz mi udowodnić że dołożenie do biznesu 1k/mc
    bardziej mi się opłaci niż zajęcie się kolejnym projektem i zarobienie
    na nim? Nie da się tego włożyć do jednego worka i przyjąć jednej zasady.

  • 62. Data: 2014-11-15 16:47:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Robert Zemła <m...@g...com> napisał(a):
    > Do czego dążysz? Chcesz mi udowodnić że dołożenie do biznesu 1k/mc
    > bardziej mi się opłaci niż zajęcie się kolejnym projektem i zarobienie na
    > nim?

    Nie tak. Dołożenie _i_ zajęcie się czymś innym dzięki zaoszczędzonemu
    czasowi VS zaoszczędzenie i zużycie większej ilości czasu na jakąś czynność.
    Nie musi chodzić o kolejny projekt, to może być np. jakiś aspekt bieżącego
    projektu, np. usprawnienie.

    > Nie da się tego włożyć do jednego worka i przyjąć jednej zasady.

    I dlatego nic Ci nie udowadniam, tylko właśnie właśnie piszę, że sytuacje są
    różne i czasem oszczędność będzie rzeczywista a czasem iluzoryczna.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 63. Data: 2014-11-20 14:36:26
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Monday, 10 November 2014 10:46:25 UTC, Eryk wrote:
    > Witam
    > Dopiero zaczynam z uC i muszę kupić jakiś programator na USB. Ma mieć
    > ISP, obsługiwać ATmegi i bez kłopotów działać z bascomem. Dobrze by było
    > żeby miał większe, przyszłościowe możliwości - działał z programami do
    > pisania w C++ i współpracował z jak największą liczbą procesorów.
    > Polećcie mi coś proszę, żebym nie tracił czasu i pieniędzy na badziewie.
    > Czy te najtańsze są coś warte? :
    >
    > http://allegro.pl/programator-isp-usbasp-atmel-avr-t
    asma-win7-x64-i4717660530.html

    > Czy lepiej np taki:
    >
    > http://allegro.pl/programator-usb-isp-atmel-avr-usba
    sp-windows-7-i4741658451.html

    > pozdrawiam

    Tak mi jeszcze przyszło na myśl, może zamiast programatora na start lepiej kupić
    arduino, a gdy już ono nie wystarczy to można je użyć jako programator.

  • 64. Data: 2014-11-20 15:09:20
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-15 o 15:56, Robert Zemła pisze:

    > Wybacz, ale dla mnie oszczędność rzędu 1k pln/mc nie jest byle g...em.
    > Też prowadzę podobną firmę. Od 8 lat...

    Te 1kpln/mc wyliczyłeś z produkcji 1000 szt/mc. Nie wiem czy
    teoretyzujesz czy faktycznie masz taką sprzedaż. Z kolei sam napisałeś,
    ze co innego gdy zarobek jest rzędu 100zł/sztukę. Czyli jeśli nie
    teoretyzujesz, to sprzedajesz 1000 szt miesięcznie z zyskiem na sztuce
    znacznie mniejszym niż 100 zł. No powiedzmy z 10 zł/szt albo i mniej.
    Ja sprzedaję swoje produkty w liczbie nie większej niż 20 na rok. Nie
    opłaca mi się obniżać kosztów po 1 zł na sztuce :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 65. Data: 2014-11-20 15:11:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > W Windows 8. W Viście i 7 można kliknąć żeby instalował mimo braku
    > podpisu.

    Niestety w 7 też nie -- musiałem wyłączyć sygnatury, bo inaczej
    programator z Allegro nie działał.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 66. Data: 2014-11-20 15:13:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > I asembler, w którym pisze się naprawdę fajnie. Nauczyć się łatwiej
    > niż C, a jak się już nauczysz, to same zalety.

    Potwierdzam. Tylko niestety peryferia obsysają i na to żaden język nie
    pomoże... :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 67. Data: 2014-11-20 15:31:43
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-20 o 15:13, Piotr Wyderski pisze:

    > Potwierdzam. Tylko niestety peryferia obsysają i na to żaden język nie
    > pomoże... :-/

    Ja się przesiadłem z asemblera na c i jestem zadowolony.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 68. Data: 2014-11-20 15:35:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > Ja się przesiadłem z asemblera na c i jestem zadowolony.

    Ja w C++ i C piszę zawodowo, więc się nie musiałem na nic przesiadać. :-)
    A AVRowy asembler po prostu lubię.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 69. Data: 2014-11-20 15:39:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > Ja się przesiadłem z asemblera na c i jestem zadowolony.

    Aha: odpuść sobie C i przejdź od razu na kompilator C++.
    Będziesz mógł dalej do woli pisać w nim w C, a bez problemu sięgniesz
    sobie po ++, gdy się nauczysz/zajdzie potrzeba/będziesz miał fantazję.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 70. Data: 2014-11-20 16:32:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-11-20 14:36, bobofrut pisze:

> [...]
    arduino, a gdy już ono nie wystarczy to można je użyć jako programator.

    Nie do końca. Jak wgrasz bootloader?

    P.P.