  • 1. Data: 2014-11-10 11:46:23
    Temat: Jaki programator do AVR
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    Witam
    Dopiero zaczynam z uC i muszę kupić jakiś programator na USB. Ma mieć
    ISP, obsługiwać ATmegi i bez kłopotów działać z bascomem. Dobrze by było
    żeby miał większe, przyszłościowe możliwości - działał z programami do
    pisania w C++ i współpracował z jak największą liczbą procesorów.
    Polećcie mi coś proszę, żebym nie tracił czasu i pieniędzy na badziewie.
    Czy te najtańsze są coś warte? :

    http://allegro.pl/programator-isp-usbasp-atmel-avr-t
    asma-win7-x64-i4717660530.html

    Czy lepiej np taki:

    http://allegro.pl/programator-usb-isp-atmel-avr-usba
    sp-windows-7-i4741658451.html

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-11-10 12:40:02
    Temat: Re: Jaki programator do AVR
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    A może ten:

    http://botland.com.pl/programatory/468-multitool-pro
    gramator-avr-usb.html

    Chyba najlepszy z powyższych...

  • 3. Data: 2014-11-10 13:00:29
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Eryk" <3...@w...pl> napisał w wiadomości
    >A może ten:
    >
    > http://botland.com.pl/programatory/468-multitool-pro
    gramator-avr-usb.html

    > Chyba najlepszy z powyższych...

    To zależy czy masz LPT w komputerze czy nie

    STK200 na LPT
    USBASP na USB

    Jeżeli potrzebujesz JTAG to coś innego ale wymienione wyżej to koszt kilkunastu
    zł na a..o i w zupełności na początek wystarczą.

    Co do BASCOM to daj sobie spokój jeżeli chcesz się AVRami zazjąć na poważnie.

  • 4. Data: 2014-11-10 13:32:07
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Monday, 10 November 2014 11:40:03 UTC, Eryk wrote:
    > A może ten:
    >
    > http://botland.com.pl/programatory/468-multitool-pro
    gramator-avr-usb.html

    > Chyba najlepszy z powyższych...

    Za niewielką cenę mogę polecić AVR-Dragon, nieduży programator z możliwością
    debugowania, oprócz atmeg, programuje też atiny, atxmegi i at32. Co jest ważne
    współpracuje on bezproblemowo z Atmel Studio.

    Ciekawym programatorem może być Atmel-ICE, jest on na każdą kieszeń bo jest w trzech
    wersjach cenowych, ta najtańsza wersja kosztuje tyle co dragon, programuje wszystkie
    kontrolery ze stajni atmel, ja go kupiłem z myślą o programowaniu układów z rdzeniem
    ARM, jest to nowość na rynku więc jego oprogramowanie ma jeszcze trochę wad, mam
    nadzieję, że atmel wkrótce wypuści łatkę, która małe programistyczne niedociągnięcia
    usunie.

  • 5. Data: 2014-11-10 14:55:01
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    > Ciekawym programatorem może być Atmel-ICE

    O, ten ciekawy jest. Tylko czy będzie działał z bascomem? (Wiem wiem, to
    na razie tylko :)

    Waham się czy wydawać 150pln na ICE, czy może kupić na razie ten
    najtańszy usbasp, a lepszy potem... Z tym usbasp nie ma problemów?
    Działa to to jakoś?

  • 6. Data: 2014-11-10 15:17:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-10 14:55, Eryk wrote:
    > Waham się czy wydawać 150pln na ICE, czy może kupić na razie ten
    > najtańszy usbasp, a lepszy potem... Z tym usbasp nie ma problemów?

    Nie ma. Jest szeroko wspierany i jesli chcesz *tylko* programować to
    bedzie zdecydowanie najtańszy i całkiem niezły wybór.

    > Działa to to jakoś?

    W nowych Windowsach jest klopot, ale na szczęscie hub usb za 3zł
    załatwia sprawę. W mniej zabawkowych systemach operacyjnych działa ootb.

    Prywatnie posiadam ten z drugiego linka, tylko kupiłem go za 14zł :) Ma
    bardzo ciekawie rozwiązany bufor wyjściowy przez co bez większych
    problemów programuje 5-2.5V procesory, mniejszych jeszcze nie miałem
    okazji. Działa, dziala od 4 lat.

  • 7. Data: 2014-11-10 15:45:56
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Ja korzystam z takiego i nie narzekam
    http://www.tme.eu/pl/details/avrprog-mkii-eco/progra
    matory/#
    Nie wiem jak działa w bascomie ale w instrukcji napisano że działa.

    Paweł

  • 8. Data: 2014-11-10 15:56:17
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    > W nowych Windowsach jest klopot, ale na szczęscie hub usb za 3zł
    > załatwia sprawę. W mniej zabawkowych systemach operacyjnych działa ootb.

    Mam win7, w czym jest problem?

    > Prywatnie posiadam ten z drugiego linka, tylko kupiłem go za 14zł :)

    Hmmm.... A gdzie? :)

  • 9. Data: 2014-11-10 16:19:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-10 15:56, Eryk wrote:
    > Mam win7, w czym jest problem?

    W tym że usbasp uzywa nielegalnego trybu transmisji usb (nie pamiętam
    już detali) który w windowsach > xp zostal obcięty i zależy od tego czy
    hardware supportuje. Masz ruletkę zadziała albo nie. Najtańszy hub usb
    zalatwia temat.

    > Hmmm.... A gdzie? :)

    Na allegro. Nie było juz ich od dłuższej chwili ale to dokładnie te same
    tylko widzę że cena rośnie.

  • 10. Data: 2014-11-10 16:55:17
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://botland.com.pl/programatory/468-multitool-pro
    gramator-avr-usb.html

    Taki sobie. 2 rzeczy troche denerwuja: jest powolny i czesto jak wystapi
    blad, to trzeba odpiac od kompa i ukladu, poczekac, w AVR Studio
    ponownie wybrac programator. Ale ogolnie moze byc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa