  • 71. Data: 2014-11-20 16:38:37
    Temat: Re: Jaki programator do AVR
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Thursday, 20 November 2014 15:31:59 UTC, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    arduino, a gdy już ono nie wystarczy to można je użyć jako programator.

    > Nie do końca. Jak wgrasz bootloader?
    >
    > P.P.

    Właśnie tak:

    http://arduino.cc/en/Tutorial/ArduinoISP

    i jeszcze inny przykład:

    http://www.instructables.com/id/Turn-Your-Arduino-In
    to-an-ISP/

  • 72. Data: 2014-11-20 19:09:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Do czego dążysz? Chcesz mi udowodnić że dołożenie do biznesu 1k/mc
    > bardziej mi się opłaci niż zajęcie się kolejnym projektem i zarobienie
    > na nim? Nie da się tego włożyć do jednego worka i przyjąć jednej zasady.

    Ale przecież właśnie piszesz, o tym, że lepiej jest zaoszczędzić, niż
    zająć kolejnym projektem.

    Nie chodzi o to, czy 1000 zł to dużo czy mało. Jak mam wydać 50 zł też
    się zastanawiam 3 razy,
    W tym konkretnym przypadku jednak chodzi o to, że wydłużenie czasu
    programowania n razy (bo to nie jest 10-15%) z powodu zastosowania np.
    asemblera, to wymierna strata.

    Przynajmniej dla mnie - biorąc pod uwagę, ile różnych rzeczy czeka na
    swoją kolej, to przedłużanie prac tylko po to, żeby zaoszczędzić tysiaka
    jest po prostu nieekonomiczne.

    Oczywiście, jeśli masz tyle wolnego czasu, że możesz sobie na to
    pozwolić, to wolna wola - możesz ten czas zmarnować na to.
    Chociaż, jeśli prowadzisz interes parę lat, to raczej chyba powinieneś
    poświęcić czas na to, żeby mieć tyle pracy, żeby czasu wolnego nie mieć :)

    I wtedy okaże się, że głównym kryterium jest właśnie czas, i tam gdzie
    nie jest to naprawdę konieczne, nie ma sensu się grzebać w asemblerach
    itp. Bo to czysta strata pieniędzy.

  • 73. Data: 2014-11-20 22:48:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-20 15:39, Piotr Wyderski wrote:

    > Aha: odpuść sobie C i przejdź od razu na kompilator C++.
    > Będziesz mógł dalej do woli pisać w nim w C, a bez problemu sięgniesz
    > sobie po ++, gdy się nauczysz/zajdzie potrzeba/będziesz miał fantazję.
    No ale po co? Przecież gdy zajdzie potrzeba to sobie sięgnie po owo ++ i
    w odpowiednich miejscach zmieni gcc na g++. :-) I już będzie
    "programował" w C++. :-)

  • 74. Data: 2014-11-20 23:32:15
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> napisał(a):
    > Niestety w 7 też nie -- musiałem wyłączyć sygnatury, bo inaczej
    > programator z Allegro nie działał.
    > Pozdrawiam, Piotr

    Hm, możliwe. Przed wysłaniem tego posta robiłem test, ale potem
    przypomniałem sobie, że wyłączyłem jakiś czas temu sprawdzanie podpisu na
    potrzeby instalacji sterowników do ST-LINK i pewnie dlatego się udało.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 75. Data: 2014-11-21 07:55:58
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-11-20 22:48, JDX pisze:

    > No ale po co? Przecież gdy zajdzie potrzeba to sobie sięgnie po owo ++ i
    > w odpowiednich miejscach zmieni gcc na g++. :-) I już będzie
    > "programował" w C++. :-)

    Przy takim podejściu może się ciężko zdziwić, że są rzeczy, które gcc
    łyka, a g++ nie.

  • 76. Data: 2014-11-21 11:26:09
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    JDX wrote:

    > No ale po co?

    Dla wyrobienia przyzwyczajenia. W przeciwnym razie może
    wyrobić sobie przeciwne, dołączając do niestety licznej
    grupy popijających formalinę leśnych dziadków "ja się
    nie muszę niczego nowego uczyć, ja już wszystko WIEM!"
    To tak w skrócie. :-)

    Pozdrawiam, Piotr