  • 1. Data: 2014-11-09 21:15:17
    Temat: moduł WIFI
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Czy w Polsce można kupić coś takiego za rozsądne pieniądze ?

    http://www.aliexpress.com/item/Wireless-Module-for-I
    P-Cameras-802-11bgn-Wifi-Module/1003060757.html

    Chodzi mi o moduł WIFI który można by zainstalować w mobilnym robocie i
    wykorzystać do sterowania i transmisji wideo.
    Czy dobrze widzę, że ten moduł do reszty układu podłączony jest jedynie za
    pomocą 4 pinów ?
    Gdzieś musi być przechowywana konfiguracja, piszą że konieczny jest slot na
    kartę SD to pewnie tam.
    Przydałaby się jakaś pełniejsza specyfikacja ...

    ASZ

  • 2. Data: 2014-11-09 21:24:19
    Temat: Re: moduł WIFI
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Już doczytałem ...
    To jest złącze USB.

    Czyli w sumie ... WIFI na USB.
    Ale jak oni to podłączyli do kamery ?

    AZS

  • 3. Data: 2014-11-09 22:05:45
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak> napisał w wiadomości
> [...]
    > na kartę SD to pewnie tam.
    > Przydałaby się jakaś pełniejsza specyfikacja ...

    Mam od kilku (nastu?) lat moduł WiFi dokładnie w formacie karty SD, który
    używałem do palma Acer.
    Widzę na allegro podobny, choć dłuższy niż SD do innego modelu palma.
    http://allegro.pl/palm-sd-karta-wifi-do-palmtopa-pal
    m-i4773287365.html

    Na zdjęciach z linka pokazują prawdopodobnie kartę z ich interfejsem.
    Może raczej idź w kierunku odzyskania całego podzespołu z taniej kamery IP
    WiFi.

  • 4. Data: 2014-11-10 08:21:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-09 22:05, t-1 pisze:

    > Na zdjęciach z linka pokazują prawdopodobnie kartę z ich interfejsem.
    > Może raczej idź w kierunku odzyskania całego podzespołu z taniej kamery
    > IP WiFi.

    Jeśli robot będzie chodził na jakiejś linuksowej płytce, to chyba
    najprościej będzie zastosować zwykłą "kartę" WiFi na USB. Jeśli
    natomiast elektronika będzie wykonana od podstaw na jakimś MCU (STM32?),
    to oprogramowanie tego może być dość hmm... kłopotliwe.

    Swoją drogą nie bez powodu w latających modelach stosuje się analogową
    transmisję wideo. Gdy spadnie SNR pojawiające się zakłócenia przybiorą
    formę ziarna na obrazie, który jednak zachowa jeszcze płynność i
    względną czytelność. Przy cyfrowej transmisji będziesz widział tylko
    kwadratowe abstrakcje na stopklatce sprzed kilku sekund...

  • 5. Data: 2014-11-10 09:23:15
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

> [...]
    > wykorzystać do sterowania i transmisji wideo.
    > Czy dobrze widzę, że ten moduł do reszty układu podłączony jest jedynie
    Poszukaj standardowej kamery WiFi z portem UART. Domyślnie jest on
    przewidziany do sterowania zewnętrzną obrotnicą ale można go użyć do
    dowolnego celu.

    Paweł