  • 1. Data: 2014-11-09 16:07:07
    Temat: bateria Canon NB-6L
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Co jest wyprowadzone na trzecim styku takiej baterii? Plus, minus i
    termistor? Czy jakiś sprytny scalak siedzi w środku, który informuje
    aparat, że np bateria jest nieorginalna? :)

    http://piterpro.private.pl/img/bateria_Canon_NB-6L.j
    pg

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 2. Data: 2014-11-09 17:34:29
    Temat: Re: bateria Canon NB-6L
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 09.11.2014 o 16:07, PiteR pisze:
> [...]
    > termistor? Czy jakiś sprytny scalak siedzi w środku, który informuje
    > aparat, że np bateria jest nieorginalna? :)

    Jest tam ten ich info-chip. Wkurzające jak chce się zrobić zasilanie
    z zasilacza bez oryginalnego adaptera. Być może CHDK pozwala to
    ominąć.

    --
    rry

  • 3. Data: 2014-11-09 17:49:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RR pisze tak:

    pg

    > Jest tam ten ich info-chip. Wkurzające jak chce się zrobić zasilanie
    > z zasilacza bez oryginalnego adaptera. Być może CHDK pozwala to
    > ominąć.

    Smucą mnie twe słowa. Kupiłem za pół darmo aparat Canon SX260 HS bez
    akku i ładowarki ale widzę że i tak jeszcze przepłaciłem ;)

    Mam w planie podłączyć się do styków akku z obcym 3.7v

  • 4. Data: 2014-11-09 18:15:59
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 09.11.2014 o 17:49, PiteR pisze:

    > Smucą mnie twe słowa. Kupiłem za pół darmo aparat Canon SX260 HS bez
    > akku i ładowarki ale widzę że i tak jeszcze przepłaciłem ;)
    >
    > Mam w planie podłączyć się do styków akku z obcym 3.7v

    Powinno się udać właśnie z CHDK. Nie miałem na razie motywacji żeby
    to dokładnie sprawdzić (też mam podobny pomysł), ale tu:
    http://techwatch.keeward.com/geeks-and-nerds/make-yo
    ur-own-ack-dc30-adapter-kit-for-canon-camera-with-a-
    nb-5l-battery/
    Widać, że można oszukać aparat.

    --
    rry

  • 5. Data: 2014-11-10 10:45:49
    Od: OWL <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-09 17:49, PiteR pisze:
    > Smucą mnie twe słowa. Kupiłem za pół darmo aparat Canon SX260 HS bez
    > akku i ładowarki ale widzę że i tak jeszcze przepłaciłem ;)
    >
    > Mam w planie podłączyć się do styków akku z obcym 3.7v

    Jeśli motywacją do działania jest cena oryginalnego akumulatora
    (przyznaję, że jest zaporowa) to może rozważ zakup jakiegoś odpowiednika ?
    Ja mam SX280 i dla wygody użytkowania dokupiłem za ok. 40 PLN drugi
    akumulator
    (http://www.digital24.pl/digital24.pl/digital24.pl/e
    neride-eneride-e-can-nb-6-lh-1000mah-o_l_24131521.ht
    ml
    ), sprawuje się bardzo dobrze

    Tomek
    sowa1968(at)gmail.com

  • 6. Data: 2014-11-10 16:04:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    OWL pisze tak:

    > Jeśli motywacją do działania jest cena oryginalnego akumulatora
    > (przyznaję, że jest zaporowa) to może rozważ zakup jakiegoś
    > odpowiednika ?

    nie, wiesz cena ładowarki i nie podoba mi się że nie można ładować
    akumulatora w aparacie przez zasilanie go z usb tylko potrzebna jest
    oddzielna ładowarka.

    Idealnie byłoby żęby aparat zachowywał się jak komórka czyli działał
    zasilany z usb i w międzyczasie ładował akumulator.

  • 7. Data: 2014-11-10 16:29:36
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 16:03:56 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

> [...]
    >
    > --
    > Piotrek
    >
    > Let me see your war face. You have got a war face?

    W Sony to samo. Nie da się podłączyć pod USB żeby ładował. Mam inny problem.
    Zamiennik akumulatora niedrogi 50 zyli. Ale nic mi po nim bo potrzebuję zasilania
    sieciowego. Oczywiście jest do kupienia. Prawie 400 złotych. W Pentaxie jest gniazdo
    do podłączenia zewnętrznego zasilacza. Nie musi być oryginalny. W sumie dwa aparaty i
    nie mogę zrobić tego co chcę bo ten co ma zasilanie sieciowe nie ma funkcji tego co
    ma zasilanie bateryjne. Trzepie mnie jak pomyślę że Sony za zasilacz do aparatu chce
    370 złotych. Za tyle da się telewizor kupić.

  • 8. Data: 2014-11-11 15:10:02
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:58b498aa-6c8b-4448-92e9-e6d23a6563d7@googlegrou
    ps.com...
    napisał:
> [...]
    >Trzepie mnie jak pomyślę że Sony za zasilacz do aparatu chce 370 >złotych.

    Jak poszukasz, to w okolicach scianki lub zamkniecia kieszeni na aku jest
    albo uchylany fragment albo zaslepka szerokosci kilku mm.
    Sluzy to wyprowadzeniu przewodu, ktory z jednej strony wychodzi z zasliacza
    a z drugiej przylituwany jest do stykow aku w pustym pojemniku po ogniwach.
    I masz swoje zasialnie. Koszt budowy to pozyskanie starego aku lub
    zaminennika za 20zl.
    Czyli robisz cos w ten desen, wypuszczajac kabel w obudowie aku kolo
    szczeliny na przewod.
    Tylko tu byla niepotrzebna zabawa w dorabianie calego klocka zamiast
    wykorzystanie starego aku.
    http://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/35
    29-zasilacz-do-canona-atm/

    A propo 3 styku. W sony cos tam sie na nim dzieje.

    Przy czym wsadzenie aku chinczyka, powoduje dodatkowy bonus w postaci
    pokazywania ilosci szacowanego czasu pracy na baterii przez aparat.

    Normlanie na zwyklych oryginalnych aku nie ma tej informacji, jest tylko
    ikonka baterii.
    Chyba ze kupi sie drozsza wersje oryginala z funkcja infolitchium.

    Tmek

  • 9. Data: 2014-11-11 15:27:24
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 15:09:53 UTC+1 użytkownik Tmek napisał:
> [...]
    > ikonka baterii.
    > Chyba ze kupi sie drozsza wersje oryginala z funkcja infolitchium.

    Dokładnie jak napisałeś wygląda oryginalny zasilacz, obudowa od akumulatora i kabelek
    wypuszczony przez zamykadełko akumulatora. Sony tajemniczo napisało że tam może być
    kawałek statku obcych i dlatego takie drogie. Używam oryginalnego akumulatorka i
    zamiennika, przy obydwu na ekranie pokazuje w procentach ile energii jeszcze zostało.
    Jak gdzieś dorwę stary akumulator to mu zrobię sekcję.

  • 10. Data: 2014-11-13 18:11:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PiteR wrote:

    > http://piterpro.private.pl/img/bateria_Canon_NB-6L.j
    pg

    Swoją drogą bardzo udana bateria. Szósty rok mi dwa egzemplarze
    działają bez najmniejszych problemów.

    Pozdrawiam, Piotr