  • Data: 2009-11-15 20:05:24
    Temat: Re: Jaki mikrokontroler wybrać...
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Chcę sobie dorobić komputerek zliczający zużytą energię, z przeliczeniem na
    > koszt w zł., wyliczający średnie zużycie dzienne/miesięczne/roczne.
    > Prognozowane zużycie itp.
    >
    > Jako źródło danych będę używał tego licznika, który już posiadam:
    >
    > http://www.fif.com.pl/produkt/55/793
    >
    > I teraz, ponieważ mam plan dwutaryfowy potrzebuję czegoś, co:
    >
    > - ma zegar czasu rzeczywistego,
    > - ma pamięć flash (aby w razie zaniku napięcia w sieci dane nie zostały
    > utracone,
    > - jakiś licznik impulsów w postaci rejestru,
> [...]

    Zegar czasu rzeczywistego i przechowywanie danych możesz zrealizować na
    osobnym układzie np DS1307 z podtrzymaniem bateryjnym. Ma 64 bajty RAM i
    zegar. Do tego dowolny procek który będzie ci łatwo poznać. Np coś z
    rodziny AVR. Zaletą jest dobre darmowe środowisko np WinAVR. Mozesz też
    zapisywać dane do wbudowanej pamięci EEprom po wykryciu zaniku napięcia.
    Do USB możesz zastosować FT323R albo bawić się w biblioteki CDC tla AVR.

    MD