  • Data: 2010-05-11 13:04:32
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11.05.2010 Marek <b...@e...com> napisał/a:
> [...]

    Swapfile na ramdysku to imo pomyłka w założeniach :) na dysku ma lądować
    nieużywany ram (np śpiących procesów) aby tam wcisnąć używane nagminnie
    bufory dyskowe.

    > Szczerze mówiąc nie odczuwam takiej potrzeby - chyba, ze odpisujesz na
    > problem Sergiusza a nie mój. U mnie wszystko śmiga jak burza. Bardzo
    > komfortowe stanowisko pracy powstało z wykorzystaniem 2 zwykłych dysków.
    > RAMu nie wykorzystuję więcej niż 60-70% w skrajnych przypadkach. Stąd
    > właśnie moja wątpliwość odnośnie zastosowania póki co drogich SSD. Już bez
    > zważania na ich cenę - również nie widzę zalet - poza tą, że nie są
    > mechaniczne. Stąd pytanie.

    Wiesz w moim przypadku ramu jest pod dostatkiem 8GB, cała baza analizowanego
    okresu się mieści w buforach dysku ram, o czym świadczy powtórne wykonanie
    query które własciwie leciało na ramie i w ogóle nie dotykało dysków.
    Problemem jest to że nie wiem kiedy które obszary hdd są potrzebne, baza
    też nie wie do czasu aż nie są potrzebne - a wtedy ich szukanie trwa 27minut.
    System robi też inne rzeczy (np backup) co skutecznie opróżni bufory w
    ram z użytecznych dla bazy sektorów itd.

    na pewno ze względu na $ nie zdecydowałbym się na ssd dla startu systemu z
    powodu prostego: nigdy go nie wyłączam, a właściwie tylko przeładowuję jak
    dostanę poprawki dla win tego wymagające, a na lin po upgrade kernela, a
    dalej zostawiam na sleep2ram, zarówno laptopy jak i dekstopy, a serwery
    wiadomo nie śpią ;)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".