    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Date: Sat, 19 Apr 2014 19:22:54 +0200

    mt <f...@i...pl> writes:

    > Czyli jednak f/1.4 to f/1.4, niezależnie od matrycy, a nie jakieś
    > marketingowe. Nie wymyślaj fizyki na nowo.

    Na szczęście fizyka potwierdza to, co napisałem.
    Ale jeśli ktoś nie chce tego zrozumieć, albo nie chce przyznać, że się
    mylił, to już nie mój problem.

    > Nie jestem, bo jak fotografuję na iso 100, to f/x jest takie same jak
    > było kilka lat temu. Aby skrócić czas musiałbym podnieść iso do
    > powiedzmy 400 i nie dostanę wtedy lepszej jakości obrazka co z
    > lustrzanki sprzed kilku lat na iso 100.

    Ale dostaniesz jednak podobną? I czas będzie krótszy? Kto by pomyślał.

    > Że co? Chcesz powiedzieć, że ogniskowa w takim LX7 na szerokim jest
    > taka sama co w aparacie ff z 24 mm?

    Nie wiem skąd ten pomysł. "Stała dla każdego aparatu" nie oznacza, że
    ogniskowe wszystkich aparatów mają tę samą długość, tylko że jest ona,
    w każdym przypadku, niezmienna, ustalona.

    To takie bardzo trudne jest?
    --
    Krzysztof Hałasa