  • Data: 2014-04-19 19:52:04
    Temat: Re: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mt <f...@i...pl> writes:

    > Nie, fizyka potwierdza to, że światłosiła obiektywu to stosunek
    > średnicy do ogniskowej, koniec kropka. Fizyka potwierdza również, że
    > iso 100, 1/60 s i f/2.8 da mniej więcej tak samo naświetlone zdjęcia
    > na 1/1.7, aps-c, ff czy mf, koniec kropka.

    No pewnie Einsteinie, nigdy nie twierdziłem inaczej. Walczysz
    z chochołami.

    > Większa GO przy takim samym
    > kadrze i mniejszej matrycy wynika z tego, że aby mieć takie same kąty
    > widzenia, to na matrycy 1/1.7 ogniskowa wyniesie 4,7 mm a na matrycy
    > ff 24 mm

    Niestety powyższe parametry nie określają jeszcze GO. Może ona być także
    mniejsza przy mniejszej matrycy i takim samym kącie widzenia.

    > Sprawdź
    > sobie jaka jest zależność między ogniskową a GO

    Nijaka Einsteinie, jeśli nie zdefiniujesz pozostałych parametrów.

    > Producenci nie oszukują, podają fizyczne parametry
    > obiektywu (tak ogniskową jak i światłosiłę),

    Nigdy nie spotkałeś się z podaną ogniskową w przeliczeniu na 35 mm?
    Podczas gdy przysłona była podana bez przeliczenia?
    Może akceptujesz to jako świętą prawdę, ale dla mnie jest to co najmniej
    wprowadzanie klienta w błąd - i jak zauważyliśmy, udane.

    > rozmiaru matrycy również
    > nie ukrywają.

    Czyżby?
    A co to jest Twoim zdaniem np. 1/1.7"?