  • Data: 2014-04-22 00:52:17
    Temat: Re: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > NIe , tak nie jest
    >
    > ogniskowa i krazek rozproszenia sa zmiennymi niezaleznymi
    > .
    > nie sa powiazane ze soba.

    Są powiązane ze sobą przy takich założeniach jakie podałem powyżej -
    czyli w gruncie rzeczy zakładamy, że chcemy dostać ostry obrazek
    o wymiarach X*Y pikseli.

    > w fotografi analogowej dokonanano zalozenia upraszczjacego dokonujac okreslenia C.
    > przyjeto , ze nalezy ogladac zdjecie z odleglosci ok wielkosci jego
    > przekatnej.to mozna wyliczyc - bierze sie z rozdzielczosci katowej oka
    > i pola widzenia oczu.
    > Im wieksze zdjecie naezy zwiekszac odleglosc obserwacji.

    Tu istotne jest jednak, by te warunki były takie same (w obu
    przypadkach). Jakie dokładnie, to bez znaczenia, bo nie liczymy GO
    (i światła), a tylko porównujemy w dwóch (lub więcej) przypadkach.

    > jesli tego sie nie zrobi to na wykonanym juz zdjeciu do wyliczenia GO
    > nalezaloby przyjac mniejszy C , czyli ogladajac zdjecie z mniejszej
    > odleglosci GO bedzie mniejsza !!!.

    Owszem. Ale jeśli porównujemy 2 aparaty i analogiczne 2 zdjęcia, to nie
    ma to znaczenia.

    > w fotografi analogowej jest inaczej

    Cyfrowej, jak rozumiem. Niekoniecznie, to zależy od założeń. Tak czy
    owak, przy porównaniach to nie ma znaczenia, ponieważ (względne,
    w porównaniu do wielkości kadru) c ma być samo w obu przypadkach.

    > C= 2*pixelpitsch/ powiekszuenia
    >
    > jesli ogladamy zdjecia w skali 100% to dla aparatu o pixelpitch 4,7
    > mikro c=2*4,7 = 9,4 micru ( 3 razy mniej niz w teori klasycznej)

    Jeśli tak założymy. Bo np. możemy robić zdjęcia dla WWW 800x600 i c może
    być wtedy dużo większe. Alternatywnie ktoś może mieć bardzo mydlący
    obiektyw i c siłą rzeczy będzie większe.

    Oczywiście.
    --
    Krzysztof Hałasa