  • 1. Data: 2014-04-14 15:04:05
    Temat: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Od: b...@g...com

    Cześć.

    Zastanawiam się jaki aparat kupić, może mi coś doradzicie.

    Aktualnie podróżuje, jestem cały czas w drodze, wiec potrzebuję czegoś nie za dużego,
    poręcznego.
    Wstępnie rozważałem jakieś lustrzanki jak np. Canon D650, ale to zajmowałoby mi za
    dużo miejsca.
    Wiec albo jakis zaawansowany kompakt albo może jakiś bezlusterkowiec?
    Ostatnio oglądałem w sklepie Canon G16, bardzo mi sie spodobał, wymiary, mnóstwo
    pokręteł do nastawów manualnych, Super jasny obiektyw, prawie niemal ideał :), jednak
    dyskwalifikują go niekompatybilne frameratey wideo z moją kamera, ma 30/60 a
    potrzebuje 25/50, aby móc montować jednocześnie nagrania z aparatu i kamery.
    Właśnie przeznaczenie aparatu to conajmniej w 50% nagrywanie wideo. Moja kamera to
    Panasonic x900, nagrywa w 1080p 50/25.

    Nie zależy mi na wymiennych obiektywach, nie będę z tego korzystał, potrzebuje jeden
    w miare uniwersalny obiektyw.

    Wymagania
    Obowiązkowo:
    - jasny obiektyw
    - zoom, nawet nie musi być bardzo duży, ale aby był conajmniej kilkukrotny
    - dobra stabilizacja obrazu
    - szybki autofocus
    - bardzo dobre nagrywanie wideo HD 1080p, elastyczny wybór framerate, conajmniej
    25/50, ale fajnie jakby miał teź 30/60 lub inne, ewentualnie 50/60 mogą być z
    przeplotem
    - wejście na mikrofon zewnętrzny (stopka)
    - funkcja HDR
    - poręczne wymiary

    Fajnie jakby było:
    - odchylany ekran
    - wygodne ustawienia manualne
    - możliwość dokupienia wodoodpornej obudowy

    Czy coś więcej powinienem doprecyzować?

    Z góry dzięki za propozycje i nakierowanie czego mam szukać :)

    Mateusz

  • 2. Data: 2014-04-14 15:12:38
    Temat: Re: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-14 15:04, b...@g...com pisze:

    > Z góry dzięki za propozycje i nakierowanie czego mam szukać :)

    Panasonic LX7, a jak miałby być aparat z wymienną optyką to Panasonic GX7.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-04-14 15:53:27
    Od: b...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 20:12:38 UTC+7 użytkownik mt napisał:
    > Panasonic LX7, a jak miałby być aparat z wymienną optyką to Panasonic GX7.

    Dzięki, ciekawe propozycje,

    GX7 bardzo ciekawy jednak odpada: "The highly touted in-body stabilizer cannot be
    used while recording video. And, there's neither a microphone port nor a headphone
    socket.",
    oraz ten kitowy obiektyw z jednej strony fajny, ale chyba dosyć ciemny.

    LX7 też bardzo fajny, jasny obiektyw, jedynie brakuje mu chyba wejścia na mikrofon :(

    Przejrze sobie jeszcze inne Panasoniki.

  • 4. Data: 2014-04-14 18:51:58
    Od: b...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 20:04:05 UTC+7 użytkownik b...@g...com
    napisał:
> [...]
    potrzebuje 25/50, aby móc montować jednocześnie nagrania z aparatu i kamery.

    Problem jest tutaj taki jeszcze, że w zależności na który rejon świata jest
    dedykowany model, niektóre firmy robią 50p na europe, 60p na stany. Z tego co patrze
    Canon G16 wszędzie ma 60p :(, ale np. Sony RX100(II) wersje na Polske mają 50p, więc
    to by mi odpowiadało.

    W takim razie co lepiej RX100 czy RX100m2? jest wart uwagi pod moje wymagania?

  • 5. Data: 2014-04-14 19:50:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    zobacz hybrydy panasonika.

    ja juz nie nadazam z kolejnymi oznaczniami np fz 150 , fz 200, byc moze sa juz wyzsze
    numery.
    na wycieczki sa ok, przy pewnych ograniczeniach w slabych warunkach oswietleniowych ,
    ale czesto mozna sie wspomoc lampa ( choc nie zawsze )++

    hytrydy fuji , tez nie ogarniam wszystkich oznaczen.
    polecilem znajomemu , objechal z tym afryke i wrocil zachwycony.

    wyminna optyka w takich podrozach to czesto spore utrudnienie , wymaga juz jakiejs
    odzielnej torby na obiektyw czy cos w tym rodzaju.

    jesli fotorafia nie stanowi priorytetu wyprawy to hybrydy sa calkiem fajnym
    rozwiazaniem , szczegolnie jesli nie zamierzasz robic wydrukow wiekszych od a3.

    z drozszych to sony rx10.

  • 6. Data: 2014-04-15 09:40:06
    Od: b...@g...com

    Nie myślałem że będzie tak trudno, już się totalnie pogubiłem, jest tyle modeli,
    truno jest znaleść taki który pasuje pod moje wymagania, a jak już coś znajduje to
    cena już jest kolosalna :/

    Zrewidowałem w takim razie troche moje wymagania:

    Obowiązkowo:
    - zoom, nawet nie musi być bardzo duży, ale aby był conajmniej kilkukrotny
    - dobra stabilizacja obrazu (również w wideo)
    - szybki autofocus (również w wideo)
    - nagrywanie wideo HD 1080 conajmniej 25p/50i
    - funkcja HDR

    Fajnie jakby było:
    - jasny obiektyw
    - poręczne wymiary
    - odchylany ekran
    - wygodne ustawienia manualne
    - możliwość dokupienia wodoodpornej obudowy
    - wejście na mikrofon zewnętrzny (stopka)
    - nagrywanie wideo 1080 50p

    Czy stabilizacja wbudowana w obiektyw (nie body) działa również podczas nagrywania
    wideo?

    Na razie obserwuje takie modele jak: Panasonic GX7/LX7/GF6, Sony RX100

    Gdyby nie ograniczenie przez kompatybilność z moją kamerą, wybór byłby dużo
    łątwiejszy, jest kilka modeli które mi się bardzo spodobały, ale maja tylko wideo
    60/30 :/

  • 7. Data: 2014-04-15 13:35:58
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <7...@g...c
    om>,
    b...@g...com wrote:

> [...]
    > - wygodne ustawienia manualne
    > - możliwość dokupienia wodoodpornej obudowy
    > - wejście na mikrofon zewnętrzny (stopka)

    Pentax k5 albo k3 + obiektyw DA 18-135 WR
    --
    TA

  • 8. Data: 2014-04-15 14:39:55
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > In article <7...@g...c
    om>,

    > Pentax k5 albo k3 + obiektyw DA 18-135 WR

    O, przepraszam. Zapomnialem o uzasadnieniu.
    Poreczne, jak na SLR rozmiary (jednoczesnie na tyle duze, ze obsluga
    wygodniejsza niz w hybrydach, czy bezlusterkowcach), uszczelniany korpus
    i ten obiektyw, wysokie ISO, ciekawa ergonomia, no i zestaw spelnia
    pozostale twoje wymagania (poza odchylanym ekranem).
    Do tego - w przyszlosci - dostep do rewelacyjnych, zwlaszcza pod katem
    fotografii podrozniczej, stalek Pentax Limited.
    Ja na Pentaxa przenioslem sie jakos z 7 lat temu - wlasnie ze wzgledu na
    jego 'turystyczne' zalety tego systemu.

    Uzywam archaicznego juz k10d (najbardziej brakuje mi w nim wysokich ISO)
    z superzoomem Tamron 18-250 (wyzszych niz 150mm ogniskowych praktycznie
    nie uzywam) + Limited 7...@...4 do portretow i 4...@...8 do reporterki.
    Plus fiszaj Samyang 8mm :-)
    Zbieram na Limiteda 15mm, bo widze ze 50% zdjec robie najkrotszym koncem
    tego Tamrona.
    No i w przyszlosci na tego Pentaxa k3 z kitem 18-135 WR
    --
    TA

  • 9. Data: 2014-04-15 16:02:28
    Od: b...@g...com

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 19:39:55 UTC+7 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
> [...]
    >
    > tego Tamrona.
    >
    > No i w przyszlosci na tego Pentaxa k3 z kitem 18-135 WR

    Dzięki, Fajny ten Pentax miedzy innymi dzieki odporności na warunki atmosferyczne, to
    by się przydało, nie uwzględniałem wcześniej w ogóle Pentaxa.
    Masz na myśli model K5 czy K5II? ten drugi już sporo droższy jest.
    Ma chyba wszystko co potzebuje, jedynie nie nagrywa filmów w 50p ani 50i :(
    No i ten obiektyw całkiem spory :)

    A jak sie spisuje stabilizacja obrazu?

  • 10. Data: 2014-04-15 16:10:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-04-15 16:02, b...@g...com pisze:
    [...]
> [...]
    > Masz na myśli model K5 czy K5II? ten drugi już sporo droższy jest.
    > Ma chyba wszystko co potzebuje, jedynie nie nagrywa filmów w 50p ani 50i :(

    Pomyśl też o K30, tańszy, lżejszy, ale bez wyświetlacza LCD na górnej
    ściance.

    P.P.