-
41. Data: 2012-10-09 12:04:42
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-09 10:52, J.F pisze:
> Użytkownik "mister" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
>>> To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.
>> wcale.
>> "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
>> samochodu ciężarowego Renault Mascott - typ 150.65 - o masie
>> całkowitej 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.
>> Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
>> miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej
>> niż 7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu - zgodnie z
>> zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
>> http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezd
zie-o-dmc-do-35-tony
>
> Ciekawe ... wiecej takich maja, czy tylko jeden w calym wojewodztwie tak
> oszukuje ?
Jeżeli faktycznie jest zarejestrowane na 3,5 tony to wygląda to
bardziej na przekręt związany z rejestracją (opłaty, kat. PJ itd.),
a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu
drogowego".
> A moze to ciezarowka kontrolowana ? :-)
Być może artykuł jest sponsorowany ;)
-
42. Data: 2012-10-09 12:16:06
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-09 12:01, LEPEK pisze:
> W dniu 2012-10-09 09:43, Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2012-10-09 09:10, mister pisze:
>>> W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
>>>> To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.
>>>
>>> wcale.
>>> "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
>>> samochodu ciężarowego Renault Mascott - typ 150.65 - o masie całkowitej
>>> 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.
>>> Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
>>> miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej niż
>>> 7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu - zgodnie z zapisem w
>>> jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
>>> http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezd
zie-o-dmc-do-35-tony
>>
>> Nie mam bladego pojęcia co tam nawypisywali i co było w dowodzie, ale
>> Renault Mascott typ 150.65 jak najbardziej może mieć dużo więcej, np.
>> 6,5 tony.
>
> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jest
> zarejestrowany na 3,5 t.
W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
przy rejestracji, a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające
bezpieczeństwu ruchu drogowego".
-
43. Data: 2012-10-09 12:43:51
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
>>> "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane
>>> przejazdy
>>> samochodu ciężarowego Renault Mascott - typ 150.65 - o masie
>>> całkowitej
>>> 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.
>> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny
>> jest
>> zarejestrowany na 3,5 t.
>W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
>przy rejestracji,
Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak
kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.
Ale byc moze w calej europie byli chetni na drobne oszustwa :-)
> a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu
> drogowego".
A ktos pisal o zagrozeniu ?
Tym niemniej jestem ciekaw czy taka wersja byla zrobiona tak samo ja
te najciezsze, sprezyny w zawieszeniu dalbym chyba delikatniejsze ...
po co takie sztywne, jesli nie zamierzamy wozic 3.5t ladunku :-)
J.
-
44. Data: 2012-10-09 13:29:16
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
>>>> "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
>>>> samochodu ciężarowego Renault Mascott - typ 150.65 - o masie całkowitej
>>>> 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.
>>> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jest
>>> zarejestrowany na 3,5 t.
>> W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
>> przy rejestracji,
>
> Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja
o ładowności 500 kg bez problemu wozi 4 tony?
> Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak kto
> styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.
Styropian w kontenerze?
> Ale byc moze w calej europie byli chetni na drobne oszustwa :-)
Chętni pewnie są.
>> a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu
>> drogowego".
>
> A ktos pisal o zagrozeniu ?
Pisał, tylko trzeba było przeczytać:
<cite>
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej niż
7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu - zgodnie z zapisem w
jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!!
Dopuszczający się tego typu naruszeń kierowca pojazdu bezpośrednio
zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. Przeładowując pojazd w takiej
skali nie sposób przewidzieć jak on się zachowa w sytuacji wymagającej
wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne przeładowywanie
doprowadza również często do nagłych awarii pojazdu, które mogą skończyć
się wypadkiem drogowym.
</cite>
> Tym niemniej jestem ciekaw czy taka wersja byla zrobiona tak samo ja te
> najciezsze, sprezyny w zawieszeniu dalbym chyba delikatniejsze ... po co
> takie sztywne, jesli nie zamierzamy wozic 3.5t ladunku :-)
Nie, niczym się nie różniły :>
-
45. Data: 2012-10-09 14:06:29
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:
>>>> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny
>>>> jest
>>>> zarejestrowany na 3,5 t.
>>> W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej
>>> przekręt
>>> przy rejestracji,
>
>> Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka
>> wersje.
>Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja
>o ładowności 500 kg bez problemu wozi 4 tony?
Ja wierze ze Renault wypuscil wersje "lekka", na PJ B, bez tachografu,
na niski podatek itp.
>> a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu
>> drogowego".
> A ktos pisal o zagrozeniu ?
>Pisał, tylko trzeba było przeczytać:
<cite>
Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej
niż
7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu - zgodnie z zapisem
w
jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!!
Dopuszczający się tego typu naruszeń kierowca pojazdu bezpośrednio
zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. Przeładowując pojazd w takiej
skali nie sposób przewidzieć jak on się zachowa w sytuacji wymagającej
wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne
przeładowywanie
doprowadza również często do nagłych awarii pojazdu, które mogą
skończyć
się wypadkiem drogowym.
</cite>
Ok, aczkolwiek ... sam bym tak napisal z czystym sumieniem :-)
Moze to i prawdziwa ciezarowka, ale jesli jednak wersja "odciazona",
to cholera wie co zmienili.
J.
-
46. Data: 2012-10-09 14:34:57
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-09 14:06, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:
>>>>> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jest
>>>>> zarejestrowany na 3,5 t.
>>>> W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
>>>> przy rejestracji,
>>
>>> Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
>
>> Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja
>> o ładowności 500 kg bez problemu wozi 4 tony?
>
> Ja wierze ze Renault wypuscil wersje "lekka", na PJ B, bez tachografu,
> na niski podatek itp.
Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
oferowano takie 6,5 tony 'z możliwością rejestracji na 3,5'. Tak,
to przekręt - jakbyś tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
a do rejestracji poszła jako 3,5 tony. Że sienie zacytuję:
<cite>
przekręt związany z rejestracją (opłaty, kat. PJ itd.),
</cite>
>> A ktos pisal o zagrozeniu ?
>
>> Pisał, tylko trzeba było przeczytać:
(...)
> Ok, aczkolwiek ... sam bym tak napisal z czystym sumieniem :-)
Jak się nie czyta i nie sprawdza faktów...
> Moze to i prawdziwa ciezarowka, ale jesli jednak wersja "odciazona", to
> cholera wie co zmienili.
Tak, odciążona, w dokumentach...
-
47. Data: 2012-10-09 14:45:42
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: LEPEK <n...@n...net>
W dniu 2012-10-09 12:16, Artur Maśląg pisze:
> W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
> przy rejestracji, a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające
> bezpieczeństwu ruchu drogowego".
Przekrętu przy rejestracji nie ma - Renault ma też wersję z homologacją
DMC do 3500 kg. Klient taką kupił i tak zarejestrował. Te zagrożenia w
artykule o tym, jak to się może zachować taki przeciążony samochód to
lekko wątpliwe są - zapewne nie różni się niczym od dużo cięższej
wersji. Natomiast dwie kwestie - do powożenia tym nie trzeba PJ kat.C, a
więc kierowca może nie być obeznany z panowaniem nad dziewięcioma
tonami. Druga, to - wymieniona w artykule - nieuczciwa konkurencja:
tańszy kierowca, brak opłat za drogi, brak tachografu, ograniczeń czasu
pracy kierowcy itp.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE sedan '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan '01
-
48. Data: 2012-10-09 14:51:38
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: LEPEK <n...@n...net>
W dniu 2012-10-09 14:34, Artur Maśląg pisze:
> Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
> oferowano takie 6,5 tony 'z możliwością rejestracji na 3,5'. Tak,
> to przekręt - jakbyś tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
> a do rejestracji poszła jako 3,5 tony.
Ale jaki przekręt? W drugą stronę (rejestrowanie na więcej osób i kg) -
to byłby przekręt. A takie ograniczenie - wynikające z opodatkowania -
nakłada sobie sam kupujący (kupując wersję "ograniczoną"). Przekrętem to
jest używanie samochodu niezgodnie z rejestracją.
Bardzo podobnie jest z motorowerami - czy dławienie silnika tak, aby nie
jechało toto szybciej niż 45 km/h nazwiesz przekrętem? W Niemczech są
prawa jazdy na motocykl, albo jakieś opłaty (nie pamiętam) uzależnione
od mocy - czy zmniejszanie mocy w takim wypadku to przekręt? NIE.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE sedan '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan '01
-
49. Data: 2012-10-09 15:02:40
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-09 14:51, LEPEK pisze:
> W dniu 2012-10-09 14:34, Artur Maśląg pisze:
>
>> Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
>> oferowano takie 6,5 tony 'z możliwością rejestracji na 3,5'. Tak,
>> to przekręt - jakbyś tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
>> a do rejestracji poszła jako 3,5 tony.
>
> Ale jaki przekręt?
Normalny. Niższe podatki, niższe opłaty, inne wymagania, PJ B,
a wozimy tyle samo, za co inni muszą płacić sporo więc.
-
50. Data: 2012-10-09 15:16:20
Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 8 Oct 2012 10:04:04 +0200, MadMan napisał(a):
>> No i?
>
> I bez B+E nie podchodź :P
Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++