  • Data: 2017-06-30 01:27:12
    Temat: Re: Jak zrobić źródło prądowe na wzmacniaczu operacyjnym?
    Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-30 o 00:46, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam zaćmę lub inną dysfunkcję mózgu. Poległem na banalnym temacie.
    > Potrzebuję zrobić źródło prądowe 10mA pracujące w szerokim zakresie
    > napięć 12-24V ale na wyjściu wystarczą 2V do zasilenia obciążenia.
    > Obciążenie ma być zwarte do masy. Zależy mi na minimalizacji elementów.
    >
    > Chciałbym wykorzystać wzmacniacz operacyjny LM358 (bo mam wolną 1 szt.
    > do zastosowania w tym celu). Chciałbym też uniknąć stosowania
    > tranzystora na jego wyjściu bo prąd jest mały.
    >
    > Odpadają jakieś durne rozwiązania w stylu:
> [...]
    /05/op-amp_current_source_grounded-load.png

    > bo to nie działa. Wystarczy podłączyć jako obciążenie diodę lub zewrzeć
    > do masy a układ odleci. Pomożecie?

    Dlaczego LM358 ma odlecieć skoro układ ograniczy prąd do 10mA?
    Nawet chwilowe całkowite zwarcie wyjścia powinien przeżyć.
    Dla uodpornienia układu na wyjściu możesz dać 470R szeregowo.
    Ograniczy prąd zwarciowy przez co nie dopuści do przegrzania LM-a.

    --
    pzdr, j.r.