  • Data: 2017-06-30 00:46:19
    Temat: Jak zrobić źródło prądowe na wzmacniaczu operacyjnym?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam zaćmę lub inną dysfunkcję mózgu. Poległem na banalnym temacie.
    Potrzebuję zrobić źródło prądowe 10mA pracujące w szerokim zakresie
    napięć 12-24V ale na wyjściu wystarczą 2V do zasilenia obciążenia.
    Obciążenie ma być zwarte do masy. Zależy mi na minimalizacji elementów.

    Chciałbym wykorzystać wzmacniacz operacyjny LM358 (bo mam wolną 1 szt.
    do zastosowania w tym celu). Chciałbym też uniknąć stosowania
    tranzystora na jego wyjściu bo prąd jest mały.

    Odpadają jakieś durne rozwiązania w stylu:
    https://artofelectronics.net/wp-content/uploads/2015
    /05/op-amp_current_source_grounded-load.png

    bo to nie działa. Wystarczy podłączyć jako obciążenie diodę lub zewrzeć
    do masy a układ odleci. Pomożecie?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek