  • 11. Data: 2011-01-19 18:40:57
    Temat: Re: Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:50, Maciek pisze:
    > Ech ta młodzież. Za moich czasów miało się szerokie zainteresowania,
    > czyli w tym dziewczynki, a nie tylko ;-)

    Dobra, dobra;) Na mój rocznik przypada wyż demograficzny czyli tacy
    święci to żeście nie byli;) A tak na marginesie: ile "tatuś" ma lat? ;)

  • 12. Data: 2011-01-19 19:34:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2011 18:22:24 +0100, Maciek napisał(a):
    > Widać brak zamiłowania do historii. Proszę bardzo: Bajtek nr 1/94 -
    > pierwszy z góry, bo niżej są te w większym formacie, a w nim:

    I jeszcze ta obietnica ministra sportu Aleksandra Kwaśniewskiego, że państwo
    podaruje komputer pierwszemu dziecku o imieniu Bajtek :)
    Ale czytało się to z wypiekami na twarzy, trzeba przyznać - a potem przyszły
    różne inne piśmidła i Bajtek w końcu padł :(
    Szczęśliwie archiwa w piwnicy zachowane :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 13. Data: 2011-01-19 19:37:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2011 18:35:56 +0100, Radosław Sokół napisał(a):
    > Eee tam... Na mojej stronie gdzieś w archiwach Mikroklanu
    > powinna być seria artykułów z dokładnymi schematami płyty
    > głównej PC/XT :)

    A mi się podoba quiz z Młodego Technika bodajże 6/1964 (ojca, nie mój - mnie
    jeszcze na świecie nie było :) Zdjęcie anteny parabolicznej i pytanie co to
    jest, zaś poniżej opcje:
    - antena
    - laser
    - masaj (nie pamiętam, ale laser mnie rozbraja :)

    Albo zdjęcie pana bardzo dumnego że jest fotografowany przy lampkach
    kontrolnych superkomputera i podpis: "najszybszy komputer świata wykonuje
    niemal miliard operacji na dobę" :)

    Żebym nie był chory, to bym teraz polazł do piwnicy poprzeglądać te pisemka
    :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2011-01-19 20:02:58
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 20:37, Jacek Osiecki pisze:
    > Żebym nie był chory, to bym teraz polazł do piwnicy poprzeglądać te pisemka
    no lepszej okazji nie znajdziesz :)

    GB

  • 15. Data: 2011-01-19 20:27:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2011 21:02:58 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):
    > no lepszej okazji nie znajdziesz :)

    Po łbie bym dostał że do zimnicy włażę i się doprawiam :)
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2011-01-19 20:41:07
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997.
    > Ciekawostka: pismo miało 216 stron i kosztowało 10,50zł. Porównajcie sobie
    > jak to wygląda teraz.

    w sumie dla mnie to czasy nie tak bardzo odległe bo zacząłem składanie w
    1992. Jakby ktoś widział pierwsze numery Bajtka i Komputera w pdf-ie to
    bardzo chętnie bym to jeszcze raz obejrzał.
    Czasy siermiężne ale miło powspominać. Szczególnie reklamy firm typu
    Computer Studio Kajkowscy robione chyba na igłówce. Ciekawe czy w ogóle
    jeszcze istnieją bo google dają jedynie kilka stron informacji a była to
    chyba pierwsza w miarę duża firma informatyczna w kraju kiedy jeszcze nikt o
    Optimusach nie śnił. O dziwo w latach 80-tych istniał już całkiem dobrze
    rozwinięty rynek usług i produktów informatycznych w kraju. Całkiem sporo
    było też krajowego oprogramowania mimo iż nie istniało wtedy praktycznie
    prawo autorskie które to by chroniło.

  • 17. Data: 2011-01-19 21:33:39
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    W dniu 2011-01-19 21:41, Doxent pisze:

> [...]
    > 1992. Jakby ktoś widział pierwsze numery Bajtka i Komputera w pdf-ie to
    > bardzo chętnie bym to jeszcze raz obejrzał.

    Bajtek '85-96, tyle, że w formacie djvu, ale to chyba nie problem?

    http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfu
    ll&id=1234027498&archive=&start_from=0&ucat=8&ct=bib
    lioteka

  • 18. Data: 2011-01-19 21:35:43
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    W dniu 2011-01-19 22:33, BrunoN Bluthgeld pisze:

    > Bajtek '85-96, tyle, że w formacie djvu, ale to chyba nie problem?
    >
    > http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfu
    ll&id=1234027498&archive=&start_from=0&ucat=8&ct=bib
    lioteka

    Hm, chyba link się nie całkiem dobrze przekleił, ale to chyba nawet
    lepiej, bo jest do głównego menu, gdzie widać, że dają też Komputer :>

  • 19. Data: 2011-01-19 22:34:13
    Od: Desper <p...@w...grzegorz.com>

    W dniu 2011-01-19 17:12, Tomaszek pisze:

    > Dla starych wyjadaczy: wspomnienia, wspomnienia ;)
    > Zapraszam ( skan w pliku PDF )

    Ach, rocznik 70', swego czasu, ze 3 lata temu kupilem zestaw Amig - 500,
    600, 1200, na jedynym "slusznym" portalu aukcyjnym - 200 pln mnie to
    kosztowalo. W suwenirze dostalem kilkadziesiat sztuk czasopism z
    Bajtkiem na czele. Niesamowita frajda czytac to na jedynym, slusznym
    miejscu do "posiedzen" :) Do dzisiaj stoi odpalona (czasami) Ami 1200,
    dopalona 50MHz + 32M ramu + hdd 80GB + pc keyboard + CD + jakies inne
    wynalazki - Miód na MÓZG.

    Pozdrawiam PeCeTowcow :) (pisane na pisi, ale to wiecie :))

  • 20. Data: 2011-01-19 23:13:41
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > dopalona 50MHz + 32M ramu + hdd 80GB

    Nie 80 MB?