  • 1. Data: 2011-01-19 16:12:16
    Temat: Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Jak to się dawniej komputery składało;) PC World Komputer 12/1997.
    Ciekawostka: pismo miało 216 stron i kosztowało 10,50zł. Porównajcie
    sobie jak to wygląda teraz.

    Dla młodych: możecie zobaczyć jak wyglądało kiedyś składanie komputerów
    Dla starych wyjadaczy: wspomnienia, wspomnienia ;)
    Zapraszam ( skan w pliku PDF )

    Zostań składaczem:
    http://depositfiles.com/files/niubu6qh0

  • 2. Data: 2011-01-19 16:50:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-19 17:12, Tomaszek pisze:
    > Dla młodych: możecie zobaczyć jak wyglądało kiedyś składanie komputerów
    > Dla starych wyjadaczy: wspomnienia, wspomnienia ;)
    > Zapraszam ( skan w pliku PDF )
    Jak to kiedyś? Przecież obecnie wygląda to tak samo. Ten sam format
    płyty/obudowy, praktycznie tego samego rodzaju karty rozszerzeń, nawet
    Windows 95 tam od razu instalują.
    Wrzuć rzeczywiście coś starego przynajmniej z płytami/obudowami w
    standardzie AT, z kartami ISA, VESA Local Bus, a najlepiej z instalacją
    i konfiguracją Sound Blastera i Gravisa pod DOS oczywiście. To i tak
    będzie niewielka egzotyka, bo już będą na pokładzie dyski IDE i CD-ROMy.
    Pewnie jak się cofniesz do etapu dysków MFM i pamięci w kostkach DIP
    dopiero się niejednemu łezka w oku zakręci ;-)

    Maciek

  • 3. Data: 2011-01-19 17:02:09
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 17:50, Maciek pisze:
> [...]
    > Pewnie jak się cofniesz do etapu dysków MFM i pamięci w kostkach DIP
    > dopiero się niejednemu łezka w oku zakręci ;-)

    Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków,
    do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;) Przykro mi, nie mam nic
    starszego:(

  • 4. Data: 2011-01-19 17:16:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    > Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków, do
    > których i tak zostałem gwałtem zmuszony;)

    Ktoś próbował Cię zgwałcić? Zgłoś na policję.

  • 5. Data: 2011-01-19 17:22:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:02, Tomaszek pisze:
    > Bardzo chętnie, ale to najstarsze co znalazłem po zrobieniu porządków,
    > do których i tak zostałem gwałtem zmuszony;) Przykro mi, nie mam nic
    > starszego:(
    Widać brak zamiłowania do historii. Proszę bardzo: Bajtek nr 1/94 -
    pierwszy z góry, bo niżej są te w większym formacie, a w nim:
    - Apple Newton
    - faxmodem ZOOM FC 9624V
    - Corel 4.0
    - drukarka Star JET SJ 144
    - tresura gryzonia
    Szczególnie ostatni temat jest ciekawy, bo uczy posługiwania się myszą.
    I tak wystarczy np. do rejestru AX procesora zapisać wartość 1Ah, do BX
    czułość dla osi poziomej, do CX czułość dla osi pionowej, do DX próg
    podwojenia czułości, wywołać przerwanie 33h i już ustawiliśmy ulubioną
    czułość. Teraz robi się to zupełnie bez sensu we właściwościach
    sterownika ;-)
    Niestety pismo drogie: 18000 za 66 stron - nie ma się co dziwić, że
    padli ;-)

    Maciek

  • 6. Data: 2011-01-19 17:27:12
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:16, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ktoś próbował Cię zgwałcić? Zgłoś na policję.

    NTG:) Trzeba było pisać na pl.soc.prawo;)

  • 7. Data: 2011-01-19 17:31:36
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:22, Maciek pisze:
    > Widać brak zamiłowania do historii.

    To nie to. Ja jestem rocznik 1983. W 1994 roku miałem inne
    zainteresowania, że tak się dyplomatycznie wyrażę;) Bardziej
    interesowało mnie co dziewczynki mają pod spódniczkami niż jakiś Bajtek;)

> [...]
    > sterownika ;-)
    > Niestety pismo drogie: 18000 za 66 stron - nie ma się co dziwić, że

    Najstarszy Bajtek jaki posiadałem to 8/1995. Posiadałem, bo już nie
    posiadam i żałuję. Nie myślałem wtedy o tym, że czasy zrobią się takie
    jakie się zrobiły. Co innego miałem na głowie.

  • 8. Data: 2011-01-19 17:35:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.01.2011 17:50, Maciek pisze:
    > Wrzuć rzeczywiście coś starego przynajmniej z płytami/obudowami w
    > standardzie AT, z kartami ISA, VESA Local Bus, a najlepiej z instalacją

    Eee tam... Na mojej stronie gdzieś w archiwach Mikroklanu
    powinna być seria artykułów z dokładnymi schematami płyty
    głównej PC/XT :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-01-19 17:45:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:35, Radosław Sokół pisze:
    > Eee tam... Na mojej stronie gdzieś w archiwach Mikroklanu
    > powinna być seria artykułów z dokładnymi schematami płyty
    > głównej PC/XT :)
    Nie wierzę! To przecież było jeszcze przed wynalezieniem druku ;-)

    Maciek

  • 10. Data: 2011-01-19 17:50:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:31, Tomaszek pisze:
    > To nie to. Ja jestem rocznik 1983. W 1994 roku miałem inne
    > zainteresowania, że tak się dyplomatycznie wyrażę;) Bardziej
    > interesowało mnie co dziewczynki mają pod spódniczkami niż jakiś Bajtek;)
    Ech ta młodzież. Za moich czasów miało się szerokie zainteresowania,
    czyli w tym dziewczynki, a nie tylko ;-)

    Maciek