  • 1. Data: 2011-01-19 14:24:59
    Temat: BIOS nie widzi dysku
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    ?Dysk Seagate 500GB , SATA
    Bios go nie widzi. Po podpieciu zasilania, osluchowo - wszystko dziala
    prawidlowo.
    Komputer znacznie wolniej sie odpala.

    czy ktos moglby mi pomoc, co mam zrobic by chociaz na chwile go podgladnac,
    skopiowac dane i wywalic ten dysk do kosza?

  • 2. Data: 2011-01-19 14:39:32
    Temat: Re: BIOS nie widzi dysku
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.01.2011 15:24, doktorek pisze:
> [...]
    >
    > czy ktos moglby mi pomoc, co mam zrobic by chociaz na chwile go
    > podgladnac, skopiowac dane i wywalic ten dysk do kosza?

    Przestał widzieć czy nigdy nie widział?

    SATA w której wersji (na płycie i w dysku)?

    Czy działa gdzie indziej (są np. adaptery na USB - działają dość wolno,
    ale lepszy rydz niż nic)?

  • 3. Data: 2011-01-19 14:51:58
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    ?przestal widziec dysk.
    Podczas pracy w wordzie, komp sie wylaczyl no i dysk juz nie odpalil.

    nie mam adapterow USB :(
    nie mam pojecia jakie jest wersja SATA na dysku dysk: ST3500320AS
    sprawdzalem juz na 5 komputerach i na wszystkich zachowuje sie dokladnie tak
    samo.

  • 4. Data: 2011-01-19 14:56:56
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-19, o godz. 15:24:59
    "doktorek" <q...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > czy ktos moglby mi pomoc, co mam zrobic by chociaz na chwile go
    > podgladnac, skopiowac dane i wywalic ten dysk do kosza?

    Który konkretnie model? Nie z serii z walniętym firmware? Jeśli tak to
    kopia danych, nowy firmware, odtworzenie danych jeśli coś poszło nie
    tak i tyle. Sprawdź po serialu tu:
    http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/se
    arch.jsp?DocId=207931

    Zdrówko

  • 5. Data: 2011-01-19 15:00:38
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-19, o godz. 15:51:58
    "doktorek" <q...@m...pl> napisał(a):

    > ?przestal widziec dysk.
    > Podczas pracy w wordzie, komp sie wylaczyl no i dysk juz nie odpalil.
    >
    > nie mam adapterow USB :(
    > nie mam pojecia jakie jest wersja SATA na dysku dysk: ST3500320AS

    Seria z wadliwym firmware. No to przeczytaj to:
    http://forum.purepc.pl/Dyski-twarde-cdromy-dvd-pendr
    ive-f55/Zepsul-Ci-Sie-Seagate-t297420.html
    Albo szukaj kogoś w okolicy kto Ci wgra nowy firmware. Ofert tego typu
    jest ciut chociażby na Alledrogo.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2011-01-19 15:27:00
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    ?ooo, no dziekuje Kolegom .
    zgadza sie, znalazlem swoj dysk na tej stronie.
    Tylko teraz tak. Ten dysk jest jeszcze na gwarancji.
    Co mam zrobic?
    Opcja nr 1 - wysylam dysk do serwisu, ale czy uratuja mi dane?
    Opcja nr 2 - wgrywam jakos nowy firmware i odzyskuje dane. Co z gwarancja
    jesli cos mi sie nie powiedzie?

  • 7. Data: 2011-01-19 15:30:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "doktorek" napisał w wiadomości grup
    > Opcja nr 1 - wysylam dysk do serwisu, ale czy uratuja mi dane?

    Słyszałeś o backup?

    > Opcja nr 2 - wgrywam jakos nowy firmware i odzyskuje dane. Co z gwarancja
    > jesli cos mi sie nie powiedzie?

    Skoro możesz sam to po co słać do serwisu?

  • 8. Data: 2011-01-19 15:35:13
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    ?no wlasnie zglebiam temat zrobienia tego samemu ale raczej tego nie widze.
    a backup? jak mam zrobic backup dysku, ktorego BIOS nie widzi?
    backup wszystkiego owszem, jest zrobiony ... tylko na jednej z partycji tego
    wlasnie dysku.

  • 9. Data: 2011-01-19 15:38:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-19 16:35, doktorek pisze:
> [...]
    > a backup? jak mam zrobic backup dysku, ktorego BIOS nie widzi?
    > backup wszystkiego owszem, jest zrobiony ... tylko na jednej z partycji tego
    Backup danych robiony na ten sam dysk? No genialne w swojej prostocie to
    jest. Teraz już wiesz, że tak się nie robi, bo potem ciężko dane
    odzyskać :->

    Maciek

  • 10. Data: 2011-01-19 15:42:30
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>