  • 1. Data: 2011-01-19 08:20:12
    Temat: Tanie karty pamieci SD HC.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Zanabyłem jakieś tanie jak barszcz karty pamięci "marki" Platinum (4 GB i 8 GB class
    6).
    Na zdrowy rozum patrząc po cenie to 40% danych powinno iść się kochać ;-))
    Ale nigdy jeszcze nie padła mi żadna karta SD (przede wszystkim fotografia).
    Karta ma nagrać zdjęcie lub film, dać się przegrać na dysk i kropka, cykl od nowa.
    Macie jakieś złe doświadczenia z kartami no-name ?
    A skoro nie, to po co przepłacać?
    THX

  • 2. Data: 2011-01-19 08:31:57
    Temat: Re: Tanie karty pamieci SD HC.
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A skoro nie, to po co przepłacać?

    Jesli 5,- czy 10,- zaoszczedzone na karcie
    przedkladasz ponad swoje zdjecia, to
    faktycznie - nie widze powodow :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-01-19 09:23:19
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 19 Jan 2011 09:20:12 +0100
    doszła do mnie wiadomość <ih66q1$48q$1@news.net.icm.edu.pl>
    od ąćęłńóśźż <a...@i...pl> :
> [...]
    >Karta ma nagrać zdjęcie lub film, dać się przegrać na dysk i kropka, cykl od nowa.
    >Macie jakieś złe doświadczenia z kartami no-name ?

    Animka może coś na ten temat powiedzieć, ostatnio kupowała jakiegoś
    noname. Generalnie, jeśli poza plastikiem jest w środku jakaś
    elektronika, to karta powinna mieć coś koło 4GB, oznaczone na pudełku
    "16GB" czy podobne to taki "chłyt makertingowy".

  • 4. Data: 2011-01-19 10:35:51
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-01-19 09:20, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Karta ma nagrać zdjęcie lub film, dać się przegrać na dysk i kropka, cykl od nowa.
    > Macie jakieś złe doświadczenia z kartami no-name ?

    To znaczy po ile?
    Bo te tutaj to akurat 40% droższe:
    http://allegro.pl/karta-pamieci-platinum-micro-sdhc-
    8-gb-klasa-4-i1419021221.html

    od bardziej renomowanych:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/16/filtr/_0_9191_358_
    0_0_0_0_0_0_0

    miab

  • 5. Data: 2011-01-19 11:00:19
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]
    > Ale nigdy jeszcze nie padła mi żadna karta SD (przede wszystkim fotografia).

    Ile w tym było tanich noname ?

    > Karta ma nagrać zdjęcie lub film, dać się przegrać na dysk i kropka, cykl od nowa.
    > Macie jakieś złe doświadczenia z kartami no-name ?

    Oczywiście, za to żeby mieć pewność że nie padnie dopłacam zazwyczaj
    kilka-kilkadziesiąt złotych. Skąd pewność ? ano stąd że jeśli poszukasz
    softu do testowania kart i porównasz sobie kartę markową (nie kingstona
    tylko np Sandisk czy toshiba) to zauważysz że niby karty pracują tak
    samo czyli zapisałeś coś i potem odczytałeś ...

    tyle tylko że jedna robi to szybciej a druga wolniej, też niby nie
    problem, tylko ze jedna robi wolniej bo ma 10 razy więcej błędów przy
    zapisie czy odczycie i ta ilość z czasem rośnie aż któregoś dnia ...

    cieszysz się ze masz 'wieczystą gwarancję" i lamentujesz że odzyskać się
    zdjęć nie da albo chca za to 300 zł

    > A skoro nie, to po co przepłacać?

    to warto ryzykować ;-) masz frajdę z robienia zdjęć i dodatkową z
    każdego udanego transferu danych do kompa ;-)

  • 6. Data: 2011-01-19 11:01:08
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jesteś niewolnikiem czego?
    Ceny?
    Marki?
    Nalepki?
    Słyszałeś, aby padł jakikolwiek dysk twardy no-name?
    Wiesz, ile dyskietek wyłącznie markowych mi padło?

    W dyskusji trzeba używać argumentów.

    -----

  • 7. Data: 2011-01-19 11:08:05
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Zanabyłem jakieś tanie jak barszcz karty pamięci "marki" Platinum (4 GB i
    > 8 GB class 6).

    Tanie to znaczy za ile?
    Ja kupiłem kilka miesięcy temu w sklepu "Stonka" kartę mikro SD z adapterem
    SD 4GB marki NOKIA za 20zł. Mam ją w telefonie i działa bardzo dobrze,
    transfer na poziomie 5MB/s zapis, odczyt 10MB/s.

  • 8. Data: 2011-01-19 11:12:27
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Coś poniżej 45 zł za 8 GB klasa 6.
    Poniżej 25 zł za micro 4 GB + adapter.

    Widzę, że ten Transcend czy A-Data klasy 6 doliczając wysyłkę wyjdzie podobnie,
    pewnie bym spróbował tej klasy 10 za niewiele
    więcej.

    A źródło: hipermarket ;-))
    Co ma zalety: zero kosztów wysyłki (skoro już kupujesz kefir i bułki) i zwykle zero
    kłopotów z reklamacjami (no ale tych chcemy
    uniknąć).

    -----

  • 9. Data: 2011-01-19 11:12:58
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Słyszałeś, aby padł jakikolwiek dysk twardy no-name?

    A to są takie?? ;) no ew. która marka kwalifikuje się pod noname?

    --
    Wojtek

  • 10. Data: 2011-01-19 11:18:22
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jesteś niewolnikiem czego?
    > Ceny?
    > Marki?
    > Nalepki?

    Nie jestem. Nie twierdze, ze markowe karty nie padaja.
    Ba! nie twierdze nawet, ze schodza z innej linii produkcyjnej
    niz Twoje "chinczyki".

    Twierdze natomiast, ze bywaja producenci, ktorzy
    jednak jakas tam kontrole jakosci maja.

    > Słyszałeś, aby padł jakikolwiek dysk twardy no-name?

    A co to ma do rzeczy na litosc?

    Z reszta - od wiekow nie widzialem dysku twardego
    no-name. A jedyny "chinczyk" (nazwy nie pamietam juz)
    jakiego mialem w rekach byl, nomen-omen, padniety.

    > Wiesz, ile dyskietek wyłącznie markowych mi padło?

    Wiem, ze w polowie lat 90-tych w kazdym pudelku
    dyskietek "no-name" jedna czy dwie miala kilka
    uszkodzonych sektorow

    Wiem tez, ze 10 lat pozniej wszystkie markowe dyskietki
    byly gorszej jakosci, niz te no-name sprzed dekady.

    Wiec? O jakich dyskietkach piszesz?

    > W dyskusji trzeba używać argumentów.

    To moze zacznij?

    Na przyklad jakie to kokosy zaoszczedziles na jednej
    karcie i na ile wycienisz jedno swoje, udane zdjecie?

    pozdrawiam,
    Vituniu.