  • Data: 2009-12-06 22:34:13
    Temat: Re: Jak to jest z pelna klatka np w kompaktach
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

    > Czy aby na pewno większe wymogi?
    > Odbitkę 10x15 oglądam z odległości mniej więcej jednej przekątnej kadru.

    Z aż tak bliska? Mam wrażenie, ze dla większośći osób będzie to jednak
    zdecydowanie większa odległość - raczej bliżej 30 niż 18cm...

    > Nawet zakładając oglądanie plazmy 40 cali z metra, czyli też jednej
    > przekątnej (a kto tak blisko ogląda?), to przecież rozdzielczość kątowa
    > oka podobna, a zatem wymogi na ostrość też podobne (a de facto mniejsze).

    Wyciągnąłem miarkę i zmierzyłem. Mój monitor ma przekatną ekranu 54cm.
    Zwykle siedzę pzred nim w odległości ok. 50cm - porównywalnej z przekątną
    ekranu lub nawet nieco niższej.

    > Jeśliby pstrykacz dostał z aparatu plik 1920x1200 i oglądał go na
    > 17-calowym monitorze z odległości pół metra to dalej wymogi na ostrość
    > podobne.

    Tyle, ze pstrykacz nie kupi obecnie aparatu 2Mpix - marketing rozbudził
    oczekiwania i pzreciętny kupujący chciałby co najmniej 8 albo i 12 Mpix. A
    potem powiększa sobie fragment, ogląda na monitorze 'piksel w piksel' i
    psioczy, że nieostre i zaszumione...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)