  • Data: 2009-12-06 23:01:01
    Temat: Re: Jak to jest z pelna klatka np w kompaktach
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Z aż tak bliska? Mam wrażenie, ze dla większośći osób będzie to jednak
    > zdecydowanie większa odległość - raczej bliżej 30 niż 18cm...

    Owszem, tak blisko, czasem nawet bliżej i z lupką. Inaczej nie widać
    wszystkich szczegółów jakie zostały wydrukowane. Sprawdź sam, jak bardzo
    musisz przybliżyć odbitkę, żeby zauważyć ograniczenia jej
    rozdzielczości. A jeśli ja przypatrując się zdjęciom krytycznie, nie
    widzę braku ostrości, to chyba przeciętny pstrykacz oglądając pamiątkowe
    zdjęcia tym bardziej nie zauważy jakiegokolwiek problemu w tej kwestii.

    > Wyciągnąłem miarkę i zmierzyłem. Mój monitor ma przekatną ekranu 54cm.
    > Zwykle siedzę pzred nim w odległości ok. 50cm - porównywalnej z przekątną
    > ekranu lub nawet nieco niższej.

    Marku, ale Ty siedzisz, bo chcesz w obróbce wyciągnąć wszystkie
    szczegóły, jakie się da. Przed plazmą ze znajomymi też będziesz tak
    zdjęcia oglądał? Nie.

    > Tyle, ze pstrykacz nie kupi obecnie aparatu 2Mpix - marketing rozbudził
    > oczekiwania i pzreciętny kupujący chciałby co najmniej 8 albo i 12 Mpix. A
    > potem powiększa sobie fragment, ogląda na monitorze 'piksel w piksel' i
    > psioczy, że nieostre i zaszumione...

    Toteż napisałem w innej części wątku:
    "Jakby marketing bez sensu nie wyskoczył ponad 2MPix (no powiedzmy
    1920x1200), to by problemu nie było."
    :-)

    --
    Mirek