  • Data: 2009-12-07 09:01:03
    Temat: Re: Jak to jest z pelna klatka np w kompaktach
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Dez., 09:15, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Naprawdę? Pokaż mi konstruktora, który projektuje obiektyw bez zapewnienia
    > zgodności położenia płaszczyzny mocowania z odległością rejestrową systemu,
    > do którego obiektyw jest przeznaczony.

    > Współczesne obiektywy na ogół nie mają pojedyńczego środka optycznego. Mają
    > dwie płaszczyzny główne - pzredmiotową i obrazową - i w położeniu
    > zapewniającym oistrość w nieskończoności płaszczyzna główna obrazowa musi
    > być oddalona od powierzachni filmu/matrycy na odległość równą ogniskowej.
    > Jest to zapewnione, jeśli obiektyw jest zamocowany do korpusu w taki sposób,
> [...]

    o tym ze rozne systmy maja rozna odleglosc bagnetu od plaszczyzny
    swiatloczulej to chyba dyskutowac nie trzeba.
    Taka jaka zalozyli konstruktorzy.

    W kazdym sytemie odleglosc srodka optycznego obiektywu od plaszyzny
    zdjecciowej musi byc taka sama ,
    a poniewaz rozne sa odleglosci tej plaszyzny od bagnetu to jest
    oczywistym ze i rozne sa obudowy obiektywow.

    Ale nie o tym byla mowa , gdyz to nie wymaga dyskusji.

    W ramach systemu M zastosowanie nowje matrycy w M9 nie pozwolilo na
    zmijeszenie odleglosci , pozwolilo na stosowanie obiektywow
    nietelecentrycznych czyli o krotkiej ognioskowej z dobrym wynikiem.

    Oczywiscie obiektywy o krotkiej ogniskowej musza byc przyblizone do
    plaszyzny zdjeciowej bardziej niz dlugoogniskowe.

    Obiektyw o ogniskowej np 20 mm bedzie sie znajdowal w takiej samej
    odleglosci od pl. zdje jak w M8 tylko , ze w M8 matryca obejmuje
    czesc pola - mamy crop.
    i Ta odleglosc bedzie taka sama jak w analogu m6 i m4.
    Tylko w takim przypadku mozna zachowac warunek stosowania starszych
    obiektywow z bagnetem M.

    Moim zdaniem sformulowanie ze odleglosc obiektywu od plaszyzczny
    zdjeciowej zalezy od odleglosci rej. czyli odl bagnetu jest bledne,
    Dlatego ze przy tej samej odl. rej. mamy rozne odleglosci obiektywu od
    pl. zdj. w zaleznosci od ich ogniskowej.

    Odl rej. zalezy od zalozen konstrukcyjnych , ktore wynikaja z
    zalozonych mozliwych ogniskowych i wogole konstrukcji aparatu.