  • Data: 2009-12-07 06:35:57
    Temat: Re: Jak to jest z pelna klatka np w kompaktach
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

    > Owszem, tak blisko, czasem nawet bliżej i z lupką. Inaczej nie widać
    > wszystkich szczegółów jakie zostały wydrukowane. Sprawdź sam, jak bardzo
    > musisz przybliżyć odbitkę, żeby zauważyć ograniczenia jej
    > rozdzielczości. A jeśli ja przypatrując się zdjęciom krytycznie, nie
    > widzę braku ostrości, to chyba przeciętny pstrykacz oglądając pamiątkowe
    > zdjęcia tym bardziej nie zauważy jakiegokolwiek problemu w tej kwestii.

    Ja muszę wziąć lupkę - niestety wzrok już nie ten i z 18cm niewiele bym
    zobaczył. Ale - weźmy pod uwagę pzreciętnego użytkownika analogowego
    kompakta - on raczej nie doszukiwał sie na pocztówkowej odbitce z lupką w
    ręku wad. Jeśli przy oglądaniu z typowej odległości - nadal twierdzę, że dla
    większości ludzi jest to dla takiej odbitki ok. 30cm - brak ostrości nei
    rzucał sie w odczy - odbitka byłą OK.

    > Marku, ale Ty siedzisz, bo chcesz w obróbce wyciągnąć wszystkie
    > szczegóły, jakie się da. Przed plazmą ze znajomymi też będziesz tak
    > zdjęcia oglądał? Nie.
    >[...]

    Przy wspólnym ofglądaniu raczej nie, ale jeśli znajomy chgce sobie obejrzeć
    jak rysuje jego kompakt - powiększa sobie na monitorze wybrany fragment. W
    dobie odbitek analogowych takich zwyczai nie było. poprostu - luipkę tzreba
    było mieć i znaleźć gdzieś na dnie którejś szuflady - suwaczki lub przyciski
    do powiększania gdzieś w rogu ekranu komputera są zwykle pod ręką.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)