  • 1. Data: 2009-12-02 22:16:24
    Temat: Jak to jest z AF w canonie 5d2 ?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    napotykalem czesto w sieci , takue tutaj utyskiwania n.t. dokladnosci
    pracy AF canona 5d mk2.
    Rowniez test optycznych jest w zasadzie porazajacy.

    POniewaz to sie nie pokrywa z moimi doswiadczeniami - uwazam ze c5dmk2
    ma szalenie precyzyjnie dzialajacy AF ( znacznie precyzyjniejszy i
    dokladniejszy od chwalonego wielokrotnie c50d) , postanowilem to
    sprawdzic i wyjasnic.

    Otoz obiektyw 24-70 L z aps-c ostzy fatalnie , nie mozan go
    stosowac , natomiast z c5d2 ( jaka formule chemiczna ürzypomina wam to
    okreslenie ?) rysuje wspaniale , prawie ze bezblednie .
    Inny 20/2,8 usm z c5d2 roznie - raz lepiej raz gorzej postanowilem
    te obiektywy pomierzyc czyli dokonac justacji.

    Sens pomiarow pokazuje rysnuek.

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5410765112917472306

    Krotkie wprowadzenie :
    W pracy AF wystepuja bledy dwoch rodzajow
    1. bledy stale
    2. bledy przypadkowe.

    Blad staly to jakas stala odchylka nastawy odleglosci w kierunku im
    minus lub in plus.

    Gdyby nie wystepowalyby bledy przypadkowe ( tez moga byc raz w
    kierunku in minus , raz przeciwnym ) blad ostrzenia bylby zawsze
    staly.
    Na blad pierwszego rodzaju naklada sie blad drugiego rodzaju.
    Jesli sa w tym samym kierunku to blad ostrzenia sie zwieksza , jesli w
    przeciwnym to bledy ostrzenia sie wzajemnie kompensuje.
    Fotograf odnosi warzenie ze AF nie trafia zawsze.

    Z wykresu krzywej justacji widac :

    blad staly dla tego obiektywu wynosi +7 nalezy ko kompensowac przez
    poprawke -7 na wykresie linia zolta.

    Jesli teraz wystepuje jakis blad przypdkowy powiedzmy + - 5 to
    obiektyw bedzie ostrzyl w zakresie +2 +12 ( poprawki maja znak
    przeciwny )
    Oznacza to ze ostrosc obiektywu bedzie sie wahac w zakresie pomiedzy
    105 par lini /mm a 125 pl/mm - bardzo wysoko , obiektyw daje zawsze
    ostry rysunek - powiemy AF trafia. Na rysunku pokazano linia czarna
    zakres ostrosci.

    Jesli nie dokonamy poprawki to obiektyw bedzie ostrzyl ze stalmy
    bledem +7 na ktory nalaza sie bledy +-5 , ktorych nie
    skompensujemy.

    Dla poprawki zerowej rozdzielczosc bedzie wynosic ok 85 p.l.m ale
    jesli nalozy sie blad przypdkowy to rozdzielczosc bedzie wahac sie
    teraz w granicach od ok 120 p.l.mm do ok 45 pl/mm ( nieostro!! ) .
    Odniesiemy wrazenie , ze AF pracuje niestabilnie.

    Ten wykres jest rzeczywisty i dotyczy konkretnego egzemplarza ktorym
    sie posluguje.

    Po dokonaniu poprawki kazde zdjecie jest zajebisto ostre , w warunkach
    na 6400 iso i przys. 2,8 ( czyli ciemno ) ostrosc siedzi tam gdzie
    mierzylem.
    Nigdy nie mialem tak precyzyjnego AF jak c5dm2 ( sensor centralny)

    Ze wzgledu na duza matryce a wiec i duzy krazek rozproszenia ,
    przekadrowanie nie jest przyczyna bledu , marne sensory boczne -
    pomocnicze jak pisze canon mozna zapomniec.

    Wynik optycznych druzgocacy dla AF canona jest zrozumialy - nie
    dokonali wczesniej justacji . Zreszta metoda ktora testuja AF jest
    calkowicie nieodpowiednia , stad i wyniki przypadkowe.

    Tyle dla pocieszenia tych , ktorzy maja problemy z AF w tym modelu.
    niestety szybciej nie bedzie - to jedyna slabosc.

  • 2. Data: 2009-12-03 07:30:38
    Temat: Re: Jak to jest z AF w canonie 5d2 ?
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > 1. bledy stale
    > 2. bledy przypadkowe.
    > Blad staly to jakas stala odchylka nastawy odleglosci w kierunku im

    Nie nazywasz się przypadkiem (po dziadku) Słodowy?

    Człowieku, co mnie obchodzi jakiś rysunek, typy błędów.
    Sprzęt ma działać i już.

    Dalej mi się nie chce pisać, może dlatego, że miałem 5D i 50D a może dlatego, że
    miałem D3?

    Odpowiadając na postawione przez ciebie pytanie: zapytaj się juzera "himi" na
    canon-board, właśnie jest w lekkim szoku, że aparat może trafiać co klatkę nawet
    archaicznym szkłem.
    Bidula nie może się tylko przyzwyczaić, żeby zamontować szkło na body trzeba nim
    kręcić w drugą stronę ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 3. Data: 2009-12-03 07:59:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gietrzy pisze:

    > Nie nazywasz się przypadkiem (po dziadku) Słodowy?

    Przypomniał mi się taki jeden ludzik śmieszny, blisko 15 lat temu w
    świętej pamięci Telpodzie. Zamawialiśmy matrycę grzejną (to, co wypala
    napisy w np. kasach fiskalnych), dziś dostępne za grosze, ale wtedy
    liczyliśmy, że nasi taką potrafią wykonać tanio i dobrze. No i przyjął
    nas taki właśnie XXYY, zasypał godzinnym wykładem z wykresami
    (przestałem analizować poprawność wywodów po dwóch minutach, gdy ta już
    szwankowała, ale głównie z powodu znudzenia). W każdym razie po
    ''teatrzyku'' podpisaliśmy umowę i czekamy. Po miesiącu przyszła matryca
    prototypowa - nie tylko, że nie działała (trzeba było kilowatów, żeby
    coś się zagrzało), to jeszcze miała podstawowe błędy w założeniach: gość
    potraktował elementy grzejne jak półprzewodniki i nie dało się
    jednoznacznie włączyć konkretnych grzałek :)
    Oczywiście bufon się obraził, bo on tu inżynier, a my się nie znamy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-12-03 08:00:43
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Nie nazywasz się przypadkiem (po dziadku) Słodowy?

    Dokładnie o tym samym pomyślałem ;-). Sporo tu onanistów sprzętowych, którzy
    pieprzą w zasadzie tylko o testach, krążkach rozproszenia, szybkościach kart
    itp.... Ciekaw jestem jakie robią zdjęcia ;-)))

    > Człowieku, co mnie obchodzi jakiś rysunek, typy błędów.
    > Sprzęt ma działać i już.

    Amen :-)

  • 5. Data: 2009-12-03 08:15:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie nazywasz się przypadkiem (po dziadku) Słodowy?
    >
    > Człowieku, co mnie obchodzi jakiś rysunek, typy błędów.
    > Sprzęt ma działać i już.

    I oczywiscie canon przeczyta twoj post i natychmiast zmieni
    konstrukcje i sprzet bedzie dzialal i juz.
    bedzie dzialal dlatego ze Gietrzy powiedzial , ze ma dzialac i juz.
    I od tej pory wszyscy mamy dzialajacy sprzet bo tak napisal Gietrzy i
    juz.

  • 6. Data: 2009-12-03 08:31:48
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > I oczywiscie canon przeczyta twoj post  i natychmiast  zmieni
    > konstrukcje i sprzet bedzie dzialal  i juz.

    Gietrzy zamiast G10 kupił LX3 - dzięki temu masz lepsze G11.
    Gietrzy pokazał palec Canonowi 2/IS i kupił 2/VR dzięki temu ludzie mogą kupić
    2/IS za 4800 nie 6000.
    Gietrzy pokazał palec 1DIII i kupił D3 dzięki temu teraz AF chyba zadziała_w_
    każdym_egzemplarzu_1D4.

    > bedzie dzialal dlatego ze Gietrzy powiedzial , ze ma dzialac i juz.

    Gietrzy powiedział, że 16-80/16-85VR to kosmicznie fajne szkiełka i...
    dostał/kupił 15-85IS ;)

    > I od tej pory wszyscy mamy dzialajacy sprzet bo tak napisal Gietrzy i
    > juz.

    1.
    I nastało 7D, z idiotycznym (pozdrawiam fan klub Martyny) 18 MPx, który daje
    kolorowe plamki na 12800 a np. takie A550 szumem na 6400 dorównuje D700....

    2.
    I dostali 1DIV, który wymiata.

    Jeszcze mógłbym ci przypomnieć kiedy i dlaczego zjechałem AF (tylko w ciemności)
    1DIIn. Wtedy mnie wyśmiano i chciano zjeść (uszedłem z życiem bo zabrakło
    kurkumy a olekklub peel zostawił sól w s/pokoju pod ziemią).
    Teraz, po przesiadce tych i innych na D700/D3/s moje bluźnierstwa uznaje się za
    fakty.....

    Please be more sssssssssssssss.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 7. Data: 2009-12-03 08:58:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > 1.
    > I nastało 7D, z idiotycznym (pozdrawiam fan klub Martyny) 18 MPx, który daje
    > kolorowe plamki na 12800 a np. takie A550 szumem na 6400 dorównuje D700....

    zrob powiekszenie liniowo 2 razy mniejsze z aps - c niz z FF ( bo
    przeciez format wyjsciowy 2 razy mniejszy ) a okaze sie ze na wydruku
    szumy beda porownywalne ( na korzysc aps-c)

    mnie tam szumy na iso 12800 nie podniecaja.
    sa sakramenckie zawsze , a czy wieksze czy mniejsze to juz bez
    wiekszego znaczenia i tak sa duze.

    pokaz mi aparat , ktory nie daje plamek na 12800 w skali 100% ?
    kazdy plami - mozna dyskutowac , ktora plamka mniej brzydka.

    Leica w S2 w pogoni za jakoscia wogole ograniczyla ISO , nie pamietam
    teraz dokladnie ile jest - ale smiesznie niskie 800?

    na 12800 te aparaty daja taki obraz jak kompakty przed 10 laty - nigdy
    nie uzyje argumnetu swiadczacego o jakosci aparatu powolujac sie na
    szumy przy 12800.
    MNie 12800 nie kreca wogole a juz 128 000 tym bardziej.
    trzeba poczekac na black silicon , moze beddzie lepiej.

    Dokladne pomiary porownawcze szumow c7d i d300s wskazuja ze od 3200
    iso w gore obydwa szumia identycznie

    ponizej troche mniej d300s z wyjatkiem 400 iso gdzie szumy sa sobie
    rowne.

    kiedy pojawi sie aps-c z 30 mpx kupie natychmiast w mysl zasady ze
    zmieniam aparat jesli nastepca ma 2 razy wiecej mpx.

  • 8. Data: 2009-12-03 09:26:05
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > zrob powiekszenie liniowo 2 razy mniejsze

    Nie rozumiem.

> [...]
    > pokaz mi aparat ,
    > Leica w S2 w pogoni za jakoscia
    > na 12800 te aparaty daja taki obraz jak kompakty przed 10 laty

    Kocham obrazek z S2 IS, G2, E-10 czy IxusII, w całym zakresie ISO ;)

    > trzeba poczekac na black silicon , moze beddzie lepiej.
    > Dokladne pomiary porownawcze szumow c7d i  d300s wskazuja ze
    > ponizej troche mniej d300s
    > kiedy pojawi sie aps-c  z 30 mpx kupie natychmiast

    Nie mam siły, ale życzę powodzenia i samych sukcesów!

    o/o

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 9. Data: 2009-12-03 10:08:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Dez., 10:26, "gietrzy" <c...@g...pl> wrote:

    > Nie rozumiem.

    to proste

    robisz wydruk z aps c np 13*18 cm
    a z ff np 26 * 36 cm

    i porownujesz szumy.

    > Kocham obrazek z S2 IS, G2, E-10 czy IxusII, w ca ym zakresie ISO ;)

    ja jestem zachwycony z mojego panasonika fz 30 i troche mniej z fz 50
    ale rowniez .
    oczywiscie leza w szafie , gdyz sa za tanie - to jedyny powod.

    do jakis trudniejszych zadan - uzywam go - jak np zdjecie wodomierza
    w ciemnej studzience.

    > Nie mam si y,

    plywanie jest dobre na wzmocnienie kondycji ogolnej.

    >ale ycz powodzenia i samych sukces w!

    dziekuje , wzajemnie.

  • 10. Data: 2009-12-03 11:05:40
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    s.googlegroups.com...

    > to proste
    >
    > robisz wydruk z aps c np 13*18 cm
    > a z ff np 26 * 36 cm
    >

    > i porownujesz szumy.

    Wlasnie udowodniles, ze APS-C jest dwa razy gorsze od FF
    (jesli chodzi tylko o szumy).

    --
    JD